کد خبر: 48106
A

عضو شورای شهر: به احزاب، مداحان و مسجدها از جیب شهر کمک می‌کردند

عضو شورای شهر با بیان اینکه سند تحویل و تحول باعث شد، دیگر کسی نتواند ادعای دروغین کند، گفت: مدیریت شهری گذشته، با اقداماتی همچون کمک به احزاب، مداحان، مسجدها در امور کشور دخالت می‌کرد.

عضو شورای شهر: به احزاب، مداحان و مسجدها از جیب شهر کمک می‌کردند

به گزارش دیده بان ایران به نقل از ایلنا؛ محمود میرلوحی (رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر) در پاسخ به این سوال که در آستانه یکسالگی شورای شهر تهران؛ انتقادات جدی به عملکرد شورا می‌شود، عملکرد یکساله شورای شهر را چگونه می‌توان ارزیابی کرد، گفت: شورای شهر از آغاز با برنامه و طرح آمد. شورای پنجم برنامه تغییر داشت و این تغییر را در همه سطوح ازجمله ساختار، سیاست‌ها و رویکردهای شهرداری اعمال کند.

کسانی که عامل نابسامانی بودند خود مدعی شده‌اند

عضو شورای شهر با بیان اینکه بالاخره توانستیم در یک مدت محدود چندماهه عمق مسائل شهرداری و مدیریت شهری را شناسایی کنیم، افزود: این بررسی به صورت گزارش مستند تهیه شد و این نشان دهنده دقت و تجربه شورای پنجم بود. کاری که دولت روحانی آن را نکرد و شاهد بودیم چقدر بدهکار شد و کسانی که خود عامل نابسامانی بودند در انتخابات گذشته ریاست جمهوری تبدیل به مدعی شده‌اند. اما ما با تهیه گزارش و سند تغییر و تحول کاری کردیم که دیگر کسی نتواند ادعای کاذب کند و دیگر نمی‌توانند بگویند شهرداری را با ۵۲ هزار میلیارد بدهی تحویل دادند.

میرلوحی با اشاره به اینکه برخی در مورد تعطیل شدن پروژه‌ها در شهرداری تهران صحبت می‌کنند، گفت: مردم یادشان رفته که این پروژه‌ها پیش از آمدن شورای پنجم تعطیل شده بود. دلیل تعطیل شدن پروژه‌ها هم مشخص است از همان موقع منابعی نداشتند. اینکه خط ۷ را فرمالیته بدون سیگنالینگ افتتاح کردند برایشان بهتر بود تا اینکه اعلام کنند توانایی تکمیل سیگنالینگ را ندارند کاری که ما انجام دادیم. ما ۹۰۰ میلیارد خرج کرده و توانستیم هفت کیلومتر از خط ۷ را افتتاح کنیم.

کمک به احزاب، مداحان و مسجدها از جیب شهر

عضو شورای پنجم با بیان اینکه شورای پنجم توانست واقعیت‌های شهر را مکتوب و مستند کرده و به اطلاع افکار عمومی برساند، افزود: اولین اقدام ما این بود که از فعالیت‌هایی که به ما مربوط نیست فاصله بگیریم. برای مثال مدیریت شهری گذشته با اقداماتی همچون کمک به احزاب، مداحان، مسجدها در امور کشور دخالت می‌کرد، اما ما در شورای پنجم مدیریت شهری جدید خانه‌تکانی کرده و فعالیت‌های اصلی خود را مشخص کردیم.

به اندازه دو سال بودجه شهرداری تهران، پروژه ناتمام داریم

رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر با تاکید براینکه در حال حاضر شهرداری تهران ۵۲ هزار میلیارد تومان بدهی و حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان پروژه ناتمام دارد، گفت: ما به اندازه دو سال بودجه شهرداری تهران، پروژه ناتمام داریم. اگر برای پروژه‌های ناتمام؛ برنامه نداشته باشیم تا پایان دوره شورای پنجم به اتمام نخواهند رسید. بسیاری از این پروژه‌ها که نیمه‌کاره رها شده‌اند، اولویت نداشته و حتی دلیل محکمی برای شروع آنها وجود ندارد.

پرداخت‌های سال آخر دوران قالیباف همگی خاص بود

وی در ادامه به نحوه تخصیص بودجه در مدیریت شهری گذشته انتقاد کرده و تصریح کرد: پرداخت‌های سال آخر دوران قالیباف همه پرداخت‌های خاص بوده است. در حالی که از سال ۹۳ به بعد پیمانکاران نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان از شهرداری طلبکار بوده‌اند، باز هم بودجه شهرداری را خرج موارد متفرقه می‌کردند.

در سال ۹۶ کل بودجه شهرداری را  ۹ ماهه خرج کردند

میرلوحی در پاسخ به این سوال که کمیته تخصیص بودجه به صورت مستقیم مقصر بوده است، گفت: بله، این اقدامات در همان پنج ماه اول ۹۶ رخ داده است و در همان پنج ماه اول کل بودجه را تخصیص دادند. به جای آنکه بودجه فقط همان پنج ماه را خرج کنند بودجه کل سال را خرج کردند و همه تخصیص را در همان پنج ماه دادند. در همین راستا ما همه چیز را در شورای پنجم اولویت‌بندی کردیم و هر کمیسیون سه اولویت اساسی دارد، بودجه را به شیوه گذشته خرج نمی‌کنیم./ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر