کد خبر: 48112
A

پدیده کنکور ۹۷: دوست ندارم تهران درس بخوانم، به مشهد می‌روم / رتبه یک انسانی: روانشناسی می‌خوانم

پدیده کنکور 97 امسال بی شک علی عبداله‌زاده، دانش آموزی از تربیت حیدریه است که رتبه اول کنکور زبان‌های خارجی و رتبه دوم کنکور تجربی را به دست آورد.

پدیده کنکور ۹۷: دوست ندارم تهران درس بخوانم، به مشهد می‌روم / رتبه یک انسانی: روانشناسی می‌خوانم

به گزارش دیده بان ایران؛ علی عبداله‌زاده اظهار کرد:‌ هدف اصلی‌ام کنکور گروه تجربی بود ولی چون از پایه همواره کنار همه سال‌های تحصیلی زبان هم می‌خواندم. می‌خواستم خودم را محک بزنم و ببینم که در چه سطحی هستم.

وی افزود: تمرکز اصلی‌ام روی کنکور تجربی بود ولی در دو سه ماه پایانی نیم‌نگاهی به درس‌های زبان هم داشتم.

نفر اول کنکور زبان‌های خارجی در توصیه به داوطلبان گفت: به داوطلبان توصیه می‌کنم که در سال آخر حداقل روزی هفت ساعت درس بخوانند ولی اینکه خودم چند ساعت در روز درس می‌خوانم مسکوت بماند.

عبداله‌زاده ادامه داد: من در مدرسه استعدادهای درخشان شهید بهشتی تربیت حیدریه درس می‌خواندم و در هیچ کلاس آموزشی و خصوصی خارج از مدرسه شرکت نکردم ولی در برخی از کنکورهای آزمایشی شرکت می‌کردم.

وی بیان کرد: توقع داشتم که رتبه‌ام خوب شود و انتظار رتبه زیر 30 را داشتم ولی انتظار رتبه دو گروه تجربی را نداشتم البته در کنکورهای آزمایشی رتبه‌ام خوب می‌شد و برخی مواقع رتبه یک هم می‌آوردم.

رمز موفقیتم را وجود خانواده‌ام می‌دانم

نفر دوم کنکور تجربی همراهی خانواده‌اش را فوق‌العاده دانست و گفت: پدر و مادرم همیشه همراه من بودند و همواره مرا درک می‌کردند و همیشه همراه من خانه بودند و به من کمک می‌کردند و رمز موفقیتم را وجود خانواده‌ام می‌دانم.

وی در مورد انتخاب رشته و دانشگاه تصریح کرد: قصد دارم که رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد را انتخاب کنم چرا که علاقه دارم در کنار خانواده‌ام باشم.

دوست ندارم در تهران درس بخوانم

نفر اول کنکور زبان‌های خارجی در پاسخ به اینکه آیا قصد ندارید که در دانشگاه‌های تهران درس بخوانید، گفت: بی‌شک دانشگاه‌های تهران خیلی خوبند ولی مشکلم با شهر تهران است که دوست ندارم آنجا درس بخوانم، 99 درصد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد را انتخاب می‌کنم، آن یک درصد دیگر مربوط به اتفاقات پیش‌بینی نشده است.

عبداله‌زاده درباره تحصیل در رشته دوم گفت: فقط می‌خواهم در رشته پزشکی درس بخوانم و قصد ندارم در کنار رشته پزشکی رشته دیگری بخوانم چراکه رشته پزشکی بسیار وقت‌گیر است


همچنین رتبه یک کنکور انسانی به خبرگزاری فارس گفت:  با وجود اینکه برنامه‌ریزی برای موفقیت در کنکور اهمیت دارد اما اگر به آن عمل نشود هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. عامل اصلی موفقیت من تلاشی بود که خودم داشتم.
فاطمه ملکی رتبه یکم گروه آزمایشی علوم انسانی در کنکور سراسری 97 در گفت‌وگو با خبرنگار علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: با شنیدن خبر قبولی‌ام در کنکور سراسری شوکه شدم و اصلا انتظار نداشتم که بتوانم رتبه یک کنکور را کسب کنم ولی به هر حال خیلی خوشحالم.

وی بیان داشت: در کنکورهای آزمایشی مدرسه، موارد بسیاری بود که رتبه یک آورده بودم اما بعد از اینکه در کنکور سراسری شرکت کردم و درصد درس‌ها را محاسبه کردم با خود گفتم اگر بخواهم رتبه تک‌رقمی بیاورم حداکثر رتبه هشتم یا نهم را خواهم آورد و اصلاً فکر نمی‌کردم که بتوانم رتبه یکم رشته علوم انسانی را کسب کنم و از این بابت خدا را شاکرم.

رتبه یکم کنکور سراسری در گروه آزمایشی علوم انسانی اظهار داشت: از تیرماه سال گذشته شروع به خواندن دروس عمومی و تخصصی برای آمادگی در کنکور سراسری کردم به طوری که از روزی 5-6 ساعت شروع کردم و به مرور و بعد از عید که اوج درس خواندم بود روزی 12 ساعت درس می‌خواندم.

ملکی ادامه داد: تا قبل از پایان سال تحصیلی از مشاوره معلمان بهره برده در و آزمون‌های مدرسه شرکت می‌کردم و بعد از اتمام سال تحصیلی از مشاوره مؤسسات آموزشی استفاده کردم.اینکه من توانستم رتبه یکم کنکور رشته علوم انسانی را به دست آورم قطعا لطف خدا، زحمات پدر و مادر، معلمان و مشاوران تحصیلی‌ام و در نهایت تلاش خودم بوده است.

وی با بیان اینکه قصد دارم رشته روانشناسی دانشگاه تهران را انتخاب کنم، تصریح کرد: با وجود اینکه برنامه‌ریزی برای مطالعه و موفقیت در کنکور سراسری در جایگاه خویش اهمیت بسیاری دارد اما اگر برنامه‌ای باشد که به آن عمل نشود در واقع هیچ فایده‌ای برای فرد نخواهد داشت. بنابراین عامل اصلی موفقیت من تلاشی بود که خودم داشتم.

رتبه یکم کنکور سراسری در گروه آزمایشی علوم انسانی، نکاتی را به همسن و سالان پشت کنکوری خود گوشزد کرد و ابراز داشت: به همسن و سال‌های خود توصیه می‌کنم، بدانند در کنار تحصیل‌شان تنها راه موفقیتشان، تلاشی است که دارند از این رو آنها باید زحمت خود را بکشند، تلاش کنند و در نهایت توکل‌شان به خدا باشد و با توکل به خدا می‌توان به بهترین نتیجه دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: در طول مدتی که برای موفقیت در کنکور سراسری تلاش می‌کردم دعا هم می‌کردم و از خداوند می‌خواستم ابتدا نتیجه‌ای که به صلاحم است را برایم رقم بزند و دوم اینکه نتیجه‌ای باشد که آن را دوست داشته باشم.

ملکی درباره علت گرایشش به رشته روانشناسی اظهار داشت: پیش از این مطالعاتی داشتم که باعث شد به رشته روانشناسی علاقه‌مند شوم و واقعاً برایم مهم است که بتوانم به افراد مختلف کمک کنم تا حال خوب و زندگی بهتری را تجربه کنند و این بسیار برایم ارزشمند است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر