کد خبر: 48163
A

دستگیری سارقان مسلح خیابان دولت تهران +عکس

سارقان به صورت مسلحانه و در غیاب صاحبخانه با شکستن حفاظ و پنجره آشپزخانه وارد یک منزل شدند و بعد از یافتن کلید گاوصندوق 80 میلیون طلا و 500 هزار وجه نقد را سرقت کردند.

دستگیری سارقان مسلح خیابان دولت تهران +عکس

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران از دستگیری باند سارقان مسلحی که شب گذشته در حین سرقت توسط مأموران کلانتری 124 قلهک شناسایی و زمین‌گیر شده بودند خبر داد.

به گزارش دیده بان  ایران،  اعضای باند سرقت مسلحانه‌ای که شب گذشته از منزلی در خیابان دولت تهران سرقت کرده بودند با تلاش مأموران کلانتری 124 قلهک شناسایی، دستگیر شدند.

سرهنگ کارخانه سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری پایتخت در تشریح جزئیات دستگیری این سارقان اظهار داشت: سارقان به صورت مسلحانه و در غیاب صاحب خانه با شکستن حفاظ و پنجره آشپزخانه وارد یک منزل شدند و بعد از یافتن کلید گاوصندوق 80 میلیون طلا و 500 هزار وجه نقد را سرقت کردند.

وی تصریح کرد: هنگام خروج سارقان صاحب خانه می‌رسد و سارق که راهی به سمت فرار ندارد به سمت پسر صاحبخانه شلیک می‌کند در حین شلیک اسلحه گیر کرده و گلوله شلیک نمی‌شود و سارق با استفاده از گاز اشک‌آوری که همراه داشت به صورت صاحب خانه پاشیده و فرار می‌کند.

این مقام ارشد پلیس پایتخت افزود: سارق در خیابان با یک دستگاه پراید مواجه شده و با تهدید و اسپری قصد سرقت خودرو را داشت که در همان حین مأموران کلانتری 124 قلهک که توسط مردم از این سرقت مطلع شده بودند از راه می‌رسند و متهم را دستگیر می‌کنند.

سرهنگ کارخانه اعلام کرد: متهم دستگیر‌شده با شگرد پلیسی هم‌دستانش را معرفی می‌کند؛ با دریافت حکم قضایی پلیس منزل مجردی سارقان وارد شده و سه تن از همدستان این سارق و اموال مسروقه را کشف و ضبط می‌کند.

وی در خصوص سابقه‌دار بودن متهمان گفت:یکی از آنها دارای دو فقره سرقت است و سال‌های 93 و 95 در زندان بوده و نفر دیگر سابقه کیف‌قاپی دارد و سابقه دو نفر دیگر در دست بررسی است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • 3 روشی که سارقین منزل و محل کار را بیچاره میکند

    وقتی ورود سارقین را غیر ممکن کنیم دیگه هیچ یک از مشکلات ناشی از سرقت، از جمله مواجه شدن با سارقین حین سرقت در منزل یا حتی بعد از سرقت در صورت دستگیری را نخواهیم داشت، پس در قدم اول باید به یاد داشته باشیم که هرگز نمیتونیم ورود سارقین را با نصب دوربین، آلارم، قفل، حفاظ و دربهایی که متقلبانه ضد سرقت معرفی و فروخته میشن غیر ممکن کنم، چرا که اولا برای سارقین اصلا مهم نیست دوربین یا آلارم نصب باشه یا نه چون خیلی سریع وارد میشن و قبل از اینکه سر و صدای آژیر یا تلفن کننده آلارم بتونه مزاحمتی براشون ایجاد کنه خارج میشن و دوم اینکه در موضوع پیشگیری از ورود سارقین به داخل خانه های ویلایی یا مجتمعهای آپارتمانی هم اصلا مهم نیست که درب مشاع ساختمان از چه نوعی و مجهز به چه یا چند قفل است چون به هر حال سارقین از جایی مثل دیوار یا تحت عنوان پیک، مامور پست، آب، برق و ...وارد خواهند شد، در حالیکه تنها نکته مهم در موضوع پیشگیری از سرقت منزل، غیر قابل نفوذ بودن قفل درب آپارتمان است و در واقع اصلا مهم نیست درب آپارتمان چوبی باشه یا از این دربهایی که به اسم ضد سرقت میفروشند، چون برای سارقین فقط قفلهای روی درب مهمه که بتونن از طریق یکی از روشهای رایج، از جمله، شاه کلید، هک، توپی زنی با پیچگوشتی یا انبر قفلی و همچنین دیلم زنی، باز یا تخریبش کنند، در حالی که اگر روی درب واحد، قفل ضد دیلم مرد نگهبان به عنوان تنها قفل ضد سرقت که انواع درب، حتی دربهای چوبی معمولی را هم بدون هیچ اما و اگری ضد سرقت میکنه و غیر قابل بازکردن با شاه کلید، هک، توپی زنی و دیلم زنی است نصب بشه دیگه تلاش سارقین حداکثر میتونه درب آپارتمان را خراب کنه ولی هرگز نمیتونن بازش کنند و وارد بشن و اینجاست که قفل ضد دیلم مرد نگهبان سارقین را بیچاره میکنه.

    نکته دیگه در موضوع پیشگیری از سرقت منزل و محل کار، ورود از طریق بالکن، نورگیر و پنجره هاست که تنها راه پیشگیری اینه که مقابل تمام این ورودیها، حفاظ فولادی نصب بشه که با توجه به طراحی و نصب آنها، امکان جدا کردن با جک یا بریدنشون با قیچی وجود نداشته باشه. توضیح اینکه با توجه به این مهم که حفاظهای بالکن، پنجره و نورگیر بسیار قابل نفوذ هستند و عموما به صورت سنتی ساخته میشوند، حتما از کسانی خرید کنید که ضمانت کتبی ارائه کنند که سارقین امکان ورود از طریق حفاظهایی که به شما فروخته اند را نداشته باشند.

    و در مرحله آخر و معدودی از موارد، پیشگیری از ورود سارقین از طریق کانالهای کولر را باید مورد توجه قرار داد که برای این موضوع هم، لوله های پی وی سی به طول 20 تا 30 سانتیمتر و قطر حداکثر 10 سانتیمتر را با چسب مخصوص داخل کانال کولر بچسبونید.

ارسال نظر