کد خبر: 48446
A

سردار رحیمی: انضباط اجتماعی در میان مردم تقلیل پیدا کرده‌است/اجرای طرح برخورد با متخلفان شبانه از هفته آینده

رییس پلیس تهران بزرگ گفت: یک جهش جدید در بحث انضباط اجتماعی در شهر تهران به زودی آغاز خواهیم کرد، زیرا گله های زیادی را از مردم شنیده ایم و به نظرمان انضباط اجتماعی در میان مردم تقلیل پیدا کرده است.

سردار رحیمی: انضباط اجتماعی در میان مردم تقلیل پیدا کرده‌است/اجرای طرح برخورد با متخلفان شبانه از هفته آینده

به گزارش دیده بان ایران؛ نشست خبری سردار رحیمی؛ رییس پلیس پایتخت با حضور سردار مهماندار؛ ریس پلیس راهور تهران بزرگ و مسولان پلیس راهور تهران بزرگ در محل قرارگاه پلیس راهور تهران با موضوع "افتتاح واحد ویژه رسیدگی به تخلفات خودروهای توقیفی و پلیس حرفه‌ای" برگزار شد.

سردار رحیمی در ابتدای این نشست با تبریک روز خبرنگار عنوان کرد: من همواره به زحمات این قشر پر تلاش واقفم و این روز را به شما خبرنگاران تبریک می‌گویم. وی در ادامه بیان کرد: اگر خبرنگاران نباشند واقعیت امر به مردم نمی‌رسد.

او ادامه داد: امروز ما تفاهم‌نامه را با حضور دکتر امیر مسعود عرب رئیس دانشگاه بهزیستی و توانبخشی ایران را انجام خواهیم داد. با توجه به توانمندی هایی که این دانشگاه دارد ما رویکردی را خواهیم داشت که در حوزه‌های آسیب‌ها و معضلات کار می کنند با این دانشگاه کار کنیم زیرا این دانشگاه توان علمی ویژه ای دارد.

وی ادامه داد : پلیس به این سمت می رود که از پتانسیل های موجود در جامعه استفاده کند. امروز باور ما این است که با روش‌های قدیمی نمی‌توان بهره وری و اثربخشی را بالا برد و بنابراین باید از شیوه های نوین و جدید برای بالا بردن اثربخشی استفاده کرد.  از این رو از شیوه هایی که دکتر مهماندار پیشنهاد دادند استفاده خواهیم کرد ما در واقع می‌خواهیم از ظرفیت‌های دانشگاه بهزیستی و توانبخشی که در حوزه ها آسیب های اجتماعی ید طولایی دارد، استفاده کنیم و امروز ما تفاهم‌نامه‌ای را با حضور دکتر امیر مسعود عرب رئیس دانشگاه بهزیستی و توانبخشی ایران خواهیم داشت.

سردار رحیمی اشاره کرد: این تفاهمنامه با پرداختن به موضوع هایی از قبیل سنجش اثربخشی اجرای طرح در محدوده تهران با شیوه نوین٬ بررسی وضعیت سرویس مدارس در تهران٬ روش‌های ارتقای فرهنگ ترافیک٬ جایگاه اجتماعی پلیس در بین آحاد مردم٬ کاهش صدمات ناشی از ترافیک و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله مواردی هستند که در این تفاهم نامه قید شده و به آن خواهیم پرداخت.

سردار رحیمی بیان کرد: یک جهش جدید در بحث انضباط اجتماعی در شهر تهران به زودی آغاز خواهیم کرد زیرا گله های زیادی را از مردم شنیده ایم و به نظرمان انضباط اجتماعی در میان مردم تقلیل پیدا کرده است، لذا از هفته آینده با همکاری پلیس راهور و دیگر بخش‌های تخصصی پلیس که با ما در این امر همکاری خواهند داشت، طرح مان را آغاز می‌کنیم تا بتوانیم وضعیت اجتماعی در شهر را ارتقا بدهیم.

 رحیمی افزود: همچنین جریمه ها باید با دقت بیشتری کنترل شوند تا کسی ناحق جریمه نشود. افسران اخطاریه نویس رتبه‌بندی خواهند شد تا کسی  را به ناحق جریمه نکنند و اگر این اتفاق بیفتد با آنها برخورد خواهیم کرد.

او ادامه داد: اولویت من برخورد با تخلفات حادثه‌ساز است که حدود 20 نوع تخلف به ما گزارش شده است و با افرادی که این مشکل را ایجاد می‌کنند، قطعا برخورد خواهد شد. آمارهای ما می‌گوید بیش از ۱۲ درصد افزایش برخورد با متخلفان حادثه ساز را داریم که اغلب آنها هم نمره منفی گرفته اند.

وی با اشاره به طرح شبانه گفت: این طرح برای برخورد با متخلفان شبانه است که از هفته آینده با تمام ظرفیت پلیس از ساعت ۱۰ شب تا 3 صبح اعمال خواهد شد. همچنین طرح برخورد با موتور سیکلت های سنگین را نیز داریم که به زودی اجرا می شود این طرح بیشتر در روزهای پنجشنبه و جمعه که موتورسیکلت ها تردد بیشتری دارند اعمال می‌شوند. البته با آنهایی که در پیست موتورسواری فعالیت می‌کنند کاری نداریم و توجه ویژه به آن دسته از موتورسواران است که در محورهای اصلی اختلال ایجاد می کنند.

سردار رحیمی در خصوص سرویس مدارس مدارس بیان داشت: حدود ۲۵ هزار سرویس مدارس داریم که ۱۶ هزار تاکسی و سواری و ۹ هزار ون و مینی بوس هستند. همچنین تاکید داریم که به این راننده ها آموزش داده شود زیرا برخورد با کودکان و دانش آموزان بسیار برخورد متفاوتی در مقایسه با دیگر افراد جامعه است. نکته بعدی تشکیل یک ستاد واحد برای رسیدگی به جریمه های خودرو ها و موتورسیکلت‌ها است. حدود  ۱۵ هزار خودرو و ۲۰ هزار موتورسیکلت بالای یک میلیون تومان جریمه دارند از این رو ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا آنجایی که در توانمان هست تقسیط جرایم در یک مدت مشخص صورت بگیرد تا افراد بتوانند با پرداخت جرایم خودروی خود را آزاد کند.

 او افزود: بخش زیادی از این خودروها و موتور ها توسط دوربین ها  اعمال قانون شده و به صورت دستی جریمه نشده اند.

 سردار رحیمی در پایان تأکید کرد: در سال گذشته وضعیت کشته شدگانمان اصلا خوب نبود و این آمار بالا گزارش شده است. تلاش پلیس یک بخش کار است و بخش دیگر خود عابرین و رانندگان هستند که باید قوانین را رعایت کنند/ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر