کد خبر: 48628
A

خبرنگاران استان قزوین سرانجام "صاحب خانه آخرت" شدند

شهردار قزوین با اختصاص یک باب قبر در قطعه هنرمندان آرامستان بهشت فاطمه به صورت رایگان برای خبرنگاران موافقت کرد تا فعالان رسانه صاحب خانه آخرت شوند.

خبرنگاران استان قزوین سرانجام "صاحب خانه آخرت" شدند

به گزارش دیده بان ایران؛ همزمان با روز خبرنگار، فعالان رسانه ای و خبرنگاران استان قزوین در فضایی صمیمی با شهردار قزوین دیدار و گفتگو کردند و شام را میهمان شهردار بودند.

در این نشست خبرنگاران بیشترین بخش صحبت های خود را در ارایه پیشنهاد برای تعامل بیشتر شهردار با رسانه ها اختصاص دادند و خواستار استفاده از ظرفیت رسانه ها در آسیب شناسی و اجرای پروژه های شهری شدند.

محمدرضا جباری از خبرگزاری مهر گفت: شعار خبرگزاری «با مهر به دنیا نگاه کنیم» است که با همین رویکرد اگر رسانه ها نگاه مهربان و توام با محبت با یکدیگر داشته باشند و رقابت توام با رفاقت را محور قرار دهند و با نگاه سازنده از مسئولان انتقاد کرده و مشکلات را مطرح کنند می توان به نتایج بهتری رسید و توسعه استان را شتاب بخشید.

سرپرست خبرگزاری مهر استان قزوین بیان کرد: در کنار انجام کارهای زیربنایی بهتر است به امور زیربنایی بویژه در مناطق مرکزی شهر توجه شود تا سیمای شهر بهتر شود و در منظر شهروندان و گردشگران زیبا جلوه کند.

جباری اظهارداشت: از شهردار محترم درخواست می کنیم تا مشکل مسکن خبرنگاران را پس از یک دهه حل کرده و دغدغه فعالان این رسانه را برطرف کنند.

پیگیری پیش کسوت رسانه نتیجه داد

فرض الله فرامرزی از هفته نامه حدیث ما گفت: برگزاری اینگونه نشست ها موجب تقویت صمیمیت میان رسانه ها و مدیران شهری می شود و این حرکت می تواند الگویی برای سایر مدیران دستگاههای اجرایی بویژه نهادهای فرهنگی باشد.

این پیش کسوت رسانه که از سالهای گذشته و دوران نصرتی شهردار سابق هم پیگیر اختصاص مکانی در آرامستان برای خبرنگاران بود این بار نیز درخواست خود را مطرح کرد و از شهردار قزوین خواست برای آخرین بار با درخواست خبرنگاران موافقت کرده و یک قطعه قبر برای فعالان رسانه اختصاص دهد.

وی بیان کرد: در این دنیا که برای گرفتن زمین با مشکل مواجه بودیم و کسی کمک نکرد لااقل برای آخرت ما مکانی اختصاص دهید که شهردار قزوین با خوش رویی با این تقاضا موافقت کرد و مقرر شد قطعه قبری به صورت رایگان به خبرنگاران در قطعه هنرمندان هدیه شود.

مهری غیاثوند از روزنامه جام جم گفت: از شهردار انتظار دارم از ظرفیت رسانه ها برای مشورت در توسعه پایدار استفاده کنند زیرا افراد زیادی هستند که توان بالایی دارند و می توانند رایگان در خدمت شهرداری باشند.

وی افزود: خبرنگاران شاید کارشناس نباشند اما می توانند کمک موثری به شهرداری ارائه کنند و در اجرای پروژه ها از تصمیمات اشتباه جلوگیری کنند و بهتر است از خبرنگاران رسانه ها در امور اطلاع رسانی استفاده شود.

محمد برزگر دیگر فعال رسانه ای افزود: هیچ منبع رسانه ای مورد وثوق که بتواند مردم را راضی کند در استان نداریم و از خبرنگاران انتظار داریم کمی فعالتر برخورد کنند و در گزارش ها و خبرها دغدغه های عمومی را مطرح کنند.

امیرعلی رضایی هم اظهارداشت: شهرداران گذشته هم خوب کار کردند و هر کدام شاخصه ای داشتند که نصرتی در ساخت تقاطع های غیر هم سطح و پلها، آقای کمالی در ایجاد زیرساختها، حسین جعفری در توسعه شهری و چشم اندازهای اینده نگارانه کارهای خوبی انجام دادند که توسط شهردار جدید نیز می تواند تداوم یابد.

مریم کشاورز از رایحه مهر گفت: نشریات همواره نگران انتشار خود هستند اما باید سوال کرد چرا رسانه ها که رکن اصلی در فرهنگ محسب می شوند نیم توانند از اعتبارات فرهنگی برخوردار شوند.

وی افزود: از شهردار قزوین انتظار داریم برای حل مشکلات خبرنگاران فکر اساسی کنند تا با دغدغه کمتری بتوانیم به رسالت خود عمل کنیم.

حسین زرآبادی فعال رسانه ای هم اظهارداشت: امروز مشکلات موجب شده تا روزنامه ها و نشریات یواشکی هم داشته باشیم که از ترس تعطیل شدن برخی اوقات منتشر می شوند که باید رویکرد این باشد تا از فعالان رسانه ای که به صورت مستمر در صحنه حاضر هستند حمایت شود.

منیژه زیرک از هفته نامه دریچه گفتگو اظهارداشت: کم بودن خبرنگار تخصصی از مشکلات عرصه اطلاع رسانی است که شهرداری می تواند با برگزاری دوره های آموزشی بویژه در حوزه مدیریت شهری نسبت به تقویت مهارت فنی آنها اقدام کند.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر