کد خبر: 48727
A

باران در شمال؛ گرد و خاک در شرق

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی از بارش باران در سواحل دریای خزر طی امروز و روزهای آینده خبر داد.

باران در شمال؛ گرد و خاک در شرق

به گزارش دیده بان ایران، احد وظیفه اظهار کرد: از امروز تا اواخر روز دوشنبه در سواحل غربی دریای خزر بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از اواخر فردا و طی روز سه‌شنبه (23 مرداد ماه) با تقویت جریان های شمالی بر روی دریای خزر ، سواحل دریای خزر مه آلود همراه با بارش پراکنده خواهد بود و در روز سه‌شنبه در سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر و برخی از نقاط شمال غرب، بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، طی سه روز آینده در شمال سیستان‌ و بلوچستان به ویژه‌ منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک همچنان تداوم خواهد یافت. این وضعیت از بعد از ظهر روز سه‌شنبه تا صبح روز چهارشنبه با شدت بیشتر و طوفان گرد و خاک خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: امروز و فردا (یکشنبه و دوشنبه) در بخش‌های شرق و جنوب شرق کشور و در شرق خراسان جنوبی نوار شرقی کرمان و جنوب سیستان‌ و بلوچستان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند منجر به خیزش گرد و خاک در این منطقه شود.

وی اظهار کرد: از اواخر روز آینده شکل‌گیری توده گردو خاک در شمال عراق و انتقال آن در روز سه‌شنبه به بخش‌های شمال غرب و غرب کشور دور از انتظار نخواهد بود.

وظیفه در پایان در مورد شرایط جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (دوشنبه 22 مرداد) صاف، در بعدازظهر همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز 37 و 24 درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین تهران در روز سه‌شنبه صاف و با بیشترین و کمترین دمای 36 و 24 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر