کد خبر: 48889
A
عضو کمیسیون شوراهای مجلس:

قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل حال شهرداران می‌شود/ اگر افشانی بازخرید باشد، مجلس باید قانون را تفسیر کند

هاشم زایی نماینده اصلاح طلب تهران : اگر شهردار تهران بازنشسته باشد، این قانون شامل حالش می شود. اما اگر محمدعلی افشانی بازخرید باشد دو حالت دارد؛ بعضی می گویند حکم بازنشسته و بازخرید یکی است و اگر این استدلال درست باشد، قانون مذکور باید در مورد شهردار تهران هم اجرا شود. برخی هم معتقدند که این دو حکم یکی نیست و بنابراین باید از مجلس سوال کرد.

قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل حال شهرداران می‌شود/ اگر افشانی بازخرید باشد، مجلس باید قانون را تفسیر کند
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ عبدالرضا هاشم زایی در گفت و گویی با اشاره به تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های دولتی در مجلس گفت: این قانون شامل حال تمام شهردارهایی که بازنشسته هستند، می‌شود و استثنایی وجود ندارد. 

 

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه افزود: اگر شهردار تهران بازنشسته باشد، این قانون شامل حالش می شود. اما اگر محمدعلی افشانی بازخرید باشد دو حالت دارد؛ بعضی می گویند حکم بازنشسته و بازخرید یکی است و اگر این استدلال درست باشد، قانون مذکور باید در مورد شهردار تهران هم اجرا شود. برخی هم معتقدند که این دو حکم یکی نیست و بنابراین منع بکارگیری بازنشستگان در مورد افشانی قابلیت اجرا ندارد. 

 

هاشم زایی اظهار داشت: من شنیده ام که شهردار تهران بازخرید است، اما اگر بازنشسته باشد، قانون صراحت دارد که نمی تواند در این سمت باشد و چنانچه بازخرید باشد، محل اختلاف است که با یک سوال از مجلس می توان مشکل را حل کرد. 

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس عنوان کرد: به طور کلی و در نهایت اگر اجرای قانون در مورد افرادی مانند شهردار تهران به مشکل بخورد، باید از مجلس سوال شود زیرا تفسیر قانون با مجلس است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • برقی

    چرا شورای نگهبان در این مورد تعلل می کند باید به افکار عمومی احترام بگذارد

ارسال نظر