کد خبر: 48916
A

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: امکان کاهش سقف پرداخت مهریه از ۱۱۰ سکه وجود ندارد/ پرداخت مهریه را نمی‌توان با قانون محدود کرد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد سقف، محدودیت و معیار پرداخت مهریه قبلا انجام شده و امکان تغییر این مسئله وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: امکان کاهش سقف پرداخت مهریه از ۱۱۰ سکه وجود ندارد/ پرداخت مهریه را نمی‌توان با قانون محدود کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ عبدالرضا عزیزی در گفتگو با  خانه ملت، در رابطه با عدم مطابقت شرایط معیشتی زندانیان مهریه با معیار ۱۱۰ سکه بهار آزادی گفت: دریافت مهریه به فرهنگ و اعتقادات خانواده ارتباط دارد، چرا که در شرایط فعلی و افزایش قیمت سکه و طلا، افرادی هستند که ۱۰۰۰ سکه مهریه دارند، در عین حال فردی هم مشاهده می‌کنید که تنها یک جلد کلام الله مجید را به عنوان مهریه قرار داده است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: پرداخت مهریه، موضوعی نیست که بخواهیم، قانون و چارچوب مشخصی تعیین بکنیم چرا که یک موضوع شخصی و خانوادگی است. ایجاد سقف و معیار پرداخت مهریه و ایجاد محدودیت قبلا انجام شده و امکان تحمیل مجدد وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوعات مرتبط با ازدواج نیاز به فرهنگ سازی ویژه دارد، اگر وزیران، وکیلان، مسئولان کشوری عروسی فرزندانشان را ساده برگزار کرده و مهریه دختران و پسرانشان را در چارچوب اسلامی حفظ کنند، قطعا می‌توانند زمینه ساز فرهنگ سازی در امر ازدواج شوند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • فرزین

    سلام. با توجه به صحبتهای نماینده مردم شیروان در جهت مهریه کاملا مشخصه که این نماینده کاملا بی غم و بی درد است و از حال افزایش زندانیان مهریه خبر ندارد یا خودش را به بیخیالی میزند، آخه یکی نیست به این نماینده محترم بگه حالا که سکه نزدیک به مرز ۵ میلیون تومان است میشه بفرمایید ۱۱۰ تا سکه چقدر میشود و آیا با توجه به وضع کار در مملکت آیا امکان تقسیط این مبلغ هست یا ن. متاسفم برای این طرز فکر نماینده شیروان.

ارسال نظر