کد خبر: 49200
A

پرداخت 5 میلیون تومان به خانواده متوفیان زلزله کرمانشاه

از 621 پرونده فوتی تاکنون 400 پرونده پرداخت پنج میلیون تومانی مرحله اول داشته ایم و به مابقی خانواده ها نیز به دلیل نقص در پرونده ، پرداختی تاکنون انجام نشده است.

پرداخت 5 میلیون تومان به خانواده متوفیان زلزله کرمانشاه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به وجود 621 پرونده متوفی زلزله 21 آبان سال 96 کرمانشاه گفت: خانواده های این افراد علاوه بر پنج میلیون تومانی که به صورت بلاعوض دریافت کرده اند؛ تا یک هفته آینده پنج میلیون تومان دیگر نیز دریافت خواهند کرد.

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا امیریان در همین خصوص افزود: از 621 پرونده فوتی تاکنون 400 پرونده پرداخت پنج میلیون تومانی مرحله اول داشته ایم و به مابقی خانواده ها نیز به دلیل نقص در پرونده ، پرداختی تاکنون انجام نشده است.
او از این افراد خواست تا هرچه زودتر نسبت به انحصار وراثت و نیز معرفی یک نفر وکیل قانونی از طرف خانواده برای دریافت کمک بلاعوض اقدام کنند.

به گفته امیریان ، مرحله اول کمک بلاعوض پنج میلیون تومانی از محل کمک های مردمی جمعیت هلال احمر پرداخت شده است؛ ضمن اینکه استانداری از محل منابع خود پرداخت مرحله دوم را متقبل شده است.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه ، این کمک ها به تعداد هر نفر فوتی در خانواده ها پرداخت می شود.
او پیش بینی کرد که تا اوایل هفته آِینده موضوع واریز کمک های مرحله دوم انجام بشود.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر