کد خبر: 49267
A

"بازسازی" مناطق زلزله‌زده کرمانشاه نیمه اول سال آینده به پایان می‌رسد

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه از پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده استان در نیمه ابتدایی سال آینده خبر داد.

"بازسازی" مناطق زلزله‌زده کرمانشاه نیمه اول سال آینده به پایان می‌رسد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران و به نقل از ایسنا، رضا خواجه ای  با اشاره به روند مطلوب بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه، گفت: با روند موجود و در صورت تداوم همکاری و مشارکت مردم پیش‌بینی می‌شود برنامه بازسازی طبق برنامه پیش رفته و کار بازسازی مناطق زلزله زده استان نیمه ابتدایی سال آینده به پایان برسد.

وی با اشاره به شناسایی 35 هزار واحد احداثی اولویت اول و دوم در مناطق زلزله زده استان، گفت: از این تعداد 20 هزار واحد اولویت اول و 15 هزار واحد اولویت دوم است که کار بازسازی هردو اولویت تواما در حال انجام است.

خواجه ای تصریح کرد: از مجموع این تعداد پی‌کنی 32 هزار واحد انجام شده، 28 هزار واحد آرماتوربندی شده، 26 هزار و 500 واحد بتن فونداسیون انجام شده، 20 هزار و 500 واحد اجرای اسکلت صورت گرفته، 17 هزار و 500 واحد دیوارچینی شده و در نهایت برای 14 هزار و 500 واحد اجرای سقف انجام شده است.

وی با اشاره به اتمام کار بازسازی واحدهای احداثی اولویت اول در روستاها تا پایان شهریور امسال، گفت: در مجموع در روستاهای مناطق زلزله‌زده 12 هزار واحد احداثی اولویت اول و 13 هزار واحد احداثی اولویت نوع دوم داریم که کار بازسازی واحدهای اولویت اول روستایی تا پایان شهریور به پایان می‌رسد.

خواجه‌ای تصریح کرد: در کنار این واحدها، کار بازسازی واحدهای احداثی نوع دوم نیز در حال انجام است و تا پایان آذرماه امسال کار بازسازی این واحدها نیز به اتمام می‌رسد.

به گفته این مسئول 17 هزار و 900 واحد تعمیری روستایی نیز در مناطق زلزله‌زده وجود دارد که تاکنون 15 هزار واحد آن تعمیر شده و تا پایان شهریور کار تعمیر مابقی واحدها نیز به پایان می رسد.

خواجه ای در ادامه با اشاره به وجود 10 هزار واحد احداثی اولویت اول و دوم در شهرهای مناطق زلزله‌زده نیز گفت: از این تعداد هشت هزار واحد احداثی اولویت اول و دو هزار واحد احداثی اولویت دوم هستند.

وی افزود: همچنین بیش از 42 هزار واحد تعمیری در شهرهای این مناطق وجود دارد که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته کار بازسازی در شهر نیز در صورت مشارکت مردم تا نیمه ابتدایی سال آینده به پایان می‌رسد.

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه تسهیلات ارائه شده تنها برای قابل سکونت کردن واحد مسکونی است، گفت: آن طور نیست که با تسهیلات داده شده بتوان واحد مسکونی را به همراه کارهای داخلی آن تمام و کمال به پایان رساند و تسهیلات در حدی است که واحد برای سکونت خانوار قابل استفاده باشد و مابقی ریزه‌کاری آن توسط خود مردم انجام می شود.

خواجه ای با اشاره به اعطای 50 تومان تسهیلات و هشت میلیون تومان کمک بلاعوض در امر بازسازی واحدهای احداثی نوع اول و دوم در شهرها، گفت: در شهرهای مناطق زلزله‌زده 40 میلیون تومان تسهیلات بازسازی، شش میلیون تومان کمک بلاعوض بازسازی، 10 میلیون تومان تسهیلات معیشتی و دو میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی پرداخت می‌شود.

وی افزود: در روستاها نیز برای واحدهای احداثی نوع اول و دوم 30 میلیون تومان تسهیلات بازسازی، پنج میلیون تومان کمک بلاعوض بازسازی، 10 میلیون تومان تسهیلات معیشتی و دو میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی پرداخت می‌شود.

به گفته این مسئول بحث طراحی نقشه و تامین هشت تن سیمان برای واحدهای احداثی روستایی و شهری بطور رایگان انجام شده و علاوه بر این در شهرها بحث صدور پروانه و پی‌کنی واحدها نیز بصورت رایگان صورت گرفته است.

خواجه‌ای در بحث تسهیلات و کمک‌های بلاعوض واحدهای تعمیری نیز یادآور شد: واحدهای تعمیری مناطق زلزله زده به سه دسته تقسیم بندی شده که به واحدهای تعمیری نوع اول 12 میلیون تومان تسهیلات به همراه دو میلیون تومان کمک بلاعوض، به واحدهای تعمیری نوع دوم هشت میلیون تومان تسهیلات به همراه 1.5 میلیون تومان کمک بلاعوض و به واحدهای تعمیری نوع سوم شش میلیون تومان تسهیلات به همراه یک میلیون تومان کمک بلاعوض داده می شود.

وی مجددا بر مشارکت مردم در امر بازسازی تاکید کرد و افزود: اگر بخواهیم طبق برنامه پیش رفته و کار بازسازی مناطق زلزله زده نیمه ابتدایی سال آینده به پایان برسد نیازمند مشارکت همه جانبه مردم هستیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر