کد خبر: 49442
A

ستاد حقوق بشر درباره درخواست اعدام چند تن از فعالان سیاسی عربستان بیانیه صادر کرد

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، در خصوص درخواست دادستانی کل عربستان سعودی برای اعدام چند نفر از فعالان سیاسی بیانیه‌ای صادر کرد.

ستاد حقوق بشر درباره درخواست اعدام چند تن از فعالان سیاسی عربستان بیانیه صادر کرد

به گزارش دیده بان ایران به نقل از ایلنا، ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، در خصوص درخواست اعدام دادستانی کل عربستان سعودی برای «اسراء الغمغام» و همسر وی «موسی الهاشم» به همراه چند نفر دیگر از فعالان سیاسی در آن کشور بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه ستاد حقوق بشر به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

انتشار خبر درخواست دادستانی کل عربستان برای صدور حکم اعدام پنج نفر از آزادی‌خواهان و فعالاّن سیاسی در آن کشور، که شامل خانم «اسراء الغمغام» و همسر وی می‌باشد با توجّه به عملکرد فاجعه بار این کشور در گذشته، بسیار تأسف بار و نگران کننده است.

سیاست عربستان در سرکوب مسلمانان روشنفکر و حق‌طلب و ظلم‌ستیز به اتهام "تروریسم" مضحک و غیرقابل قبول است؛ اگر بنا باشد با تروریست‌ها برخورد شود، حکام فعلی سعودی متهمان ردیف اوّل هستند که مسئولیت به نابودی کشاندن جان و مال صد‌ها هزار نفر از مردم بی گناه منطقه را بگردن دارند.

چه کسانی القاعده و داعش و سایر جنایتکاران از این قبیل را تأسیس و تجهیز و روانه کشتار بی گناهان کرده اند؟ چه کسانی هم اکنون آدم‌کشان با سابقه و هرزه و دوره گرد مانند سازمان رسوای منافقین را علنأ حمایت سیاسی و مالی می‌کنند؟.. البته کارنامه این قبیله ننگین جنایات وسیع‌تری را شامل می‌شود که قتل عام غیرنظامیان در روستای " الکوعی" که تاکنون ۲۷ کودک و چهار زن گزارش شده، فقط اقدام دو روز اخیر آن‌ها است.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، ضمن هشدار جدّی به حکام سعودی درباره پیامد‌های این ظلم‌های آشکار و جنایات بیّن نسبت به مردم مظلوم قطیف عربستان و سایر حق طلبان و ظلم ستیزان این کشور، بر لزوم حساسیت و پیگیری جدّی موضوع توسط نهاد‌های بین المللی خصوصأ سازمان ملل متحد و شورای حقوق بشر تأکید می‌نماید.

همچنین ستاد حقوق بشر به کشور‌های مدعّی طرفداری از حقوق بشر یادآوری می‌نماید که این ادعای آنان با حمایت وسیع از حکام سعودی و امثال آنان بهیچ وجه سازگار نیست و بدون شک آمریکا و دول عمده اروپایی در مسئولیت جنایات ارتکابی نسبت به مردم مظلوم عربستان و مردم تحت تهاجم ددمنشانه منطقه، خصوصأ یمن قهرمان شریک می‌باشند و باید پاسخگو باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر