کد خبر: 49489
A

میرزاده: آموزش و پرورش منعی برای بکارگیری معلمان بازنشسته به صورت مقطعی ندارد

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش برای رفع کمبود نیرو چاره و راهکاری جز استفاده از معلمان بازنشسته ندارد، این تدبیر را «مقطعی» دانست.

میرزاده: آموزش و پرورش منعی برای بکارگیری معلمان بازنشسته به صورت مقطعی ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ سید حمایت میرزاده در رابطه با اقدام وزارت آموزش و پرورش برای هماهنگی با سازمان امور استخدامی جهت اخذ مجوز بکارگیری معلمان بازنشسته، گفت: هر چند بر اساس قانون مصوب مجلس بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی ممنوع شد اما بر اساس بند 2 آن، دستگاه‌های موضوع این قانون در صورت لزوم می‌توانند از خدمات بازنشستگان متخصص با مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر به صورت پاره وقت و ساعتی استفاده کنند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس قانون حداکثر ساعات مجاز برای استفاده از بازنشستگان یک سوم ساعات اداری کارمندان رسمی است و حق الزحمه این افراد متناسب با ساعات کاری آنها حداکثر معادل یک سوم کارمندان رسمی همان شغل تعیین و پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش برای رفع کمبود نیرو چاره و راهکاری جز استفاده از معلمان بازنشسته ندارد، ادامه داد: این وزارتخانه علیرغم بکارگیری نیروهای حق‌التدریسی‌ها در برخی رشته‌ها و استان‌های کشور با کمبود شدید معلم روبرو است بنابراین چاره‌ای جز استفاده از نیروهای بازنشسته ندارد.

بکارگیری معلمان بازنشسته مقطعی است

این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری اینکه بکارگیری معلمان بازنشسته مقطعی است، گفت: به عنوان مثال برای جایگزینی معلمان زنی که مرخصی زایمان می گیرند و 9 ماه فعالیت ندارند از معلمان متخصص بازنشسته‌ای که در گذشته در این پایه تدریس می‌کردند، استفاده می‌شود.

میرزاده افزود: آموزش و پرورش به هیچ وجه نمی‌تواند از نیرویی که متخصص نیست و دوره‌های لازم را طی نکرده باشد برای تدریس در مدارس استفاده کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: شاید بکارگیری بازنشستگان در سایر دستگاه‌ها امری دشوار باشد اما آموزش و پرورش منعی برای بکارگیری معلمان بازنشسته به صورت مقطعی ندارد./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر