کد خبر: 49516
A

مهد کودک‌های بالای 4 سال نیازی به مجوز آموزش و پرورش ندارند

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور گفت: مهدها به عنوان یک مرکز مستقل ارائه دهنده خدمات رشد و تکامل همه جانبه، به کودکان قبل از سن دبستان هستند و مقطع پیش دبستانی محسوب نشده و آموزش عمومی اجباری دوره پیش دبستانی را شامل نمی شوند.

مهد کودک‌های بالای 4 سال نیازی به مجوز آموزش و پرورش ندارند
به گزارش دیده بان ایران؛ محمد نفریه با اشاره نحوه فعالیت مهدهای کودک، اعلام کرد: بخشنامه ای اخیرا در مورد اخذ مجوز پیش دبستانی توسط مهدهای کودک،برای ارائه خدمات رشد و تکامل همه جانبه به کودکان بالای 4 سال و امکان فعالیت همزمان مهدکودک و پیش دبستانی در یک ساختمان با دو مجوز صادر شده است.

 

وی افزود: براین اساس مهدها به عنوان یک مرکز مستقل ارائه دهنده خدمات رشد و تکامل همه جانبه، به کودکان قبل از سن دبستان هستند و مقطع پیش دبستانی محسوب نشده و آموزش عمومی اجباری دوره پیش دبستانی را شامل نمی شوند. مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی مانند قبل، می توانند در خصوص امر پرورش، مراقبت وآموزش تمام گروه های سنی ماقبل دبستان اقدام کنند و نیازی به اخذ مجوز از آموزش و پرورش ندارند.

 

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور ادامه داد: باتوجه به این که آئین نامه اجرایی تبصره 2 ماده 2 قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در کمیسیون اجتماعی دولت در دست بررسی است تا زمان حصول نتیجه نهایی، هرگونه تفاهم استانی و همکاری دو جانبه با ادارات کل آموزش و پرورش استان ها بدون هماهنگی با دفتر تخصصی مربوطه ممنوع بوده و ادارات کل بهزیستی استان ها نیز در راستای سیاست های سازمان در توسعه کمی مهدهای کودک، مانند قبل، به صدور مجوز و تمدید پروانه فعالیت مهدکودک برای پذیرش تمام کودکان گروه سنی زیر 6 سال هستند.

 

منبع: فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر