کد خبر: 49610
A

محمدباقر نمازی به علت کسالت در مرخصی است

وکیل محمدباقر و سیامک نمازی تاکید کرد: با توجه به عرایض تقدیمی و تسلیمی به شعب بدوی و تجدیدنظر که مورد قبول واقع نشد، اینک تقاضای اعاده دادرسی خود را تقدیم دیوان عالی کشور کردیم.

محمدباقر نمازی به علت کسالت در مرخصی است

به گزارش دیده بان ایران؛ مهرداد قربانی سرابی در رابطه با پرونده محمدباقر و سیامک نمازی که به استناد ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی و به اتهام همکاری با دول متخاصم به ۱۰ سال حبس محکوم شده‌اند، گفت: این رای در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب صادر و در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تایید شد.

این وکیل دادگستری ادامه داد: اکنون محمدباقر به علت کسالت در مرخصی به سر می‌برد.

قربانی افزود: با توجه به عرایض تقدیمی و تسلیمی به شعب بدوی و تجدیدنظر که مورد قبول واقع نشد، اینک تقاضای اعاده دادرسی خود را تقدیم دیوان عالی کشور کردیم.

وی با اشاره به مضمون دادخواست اعاده دادرسی گفت: استدلال ما این بود که وزارت خارجه مرجع اعلام روابط دیپلماتیک کشور است و آنچه آخر امر می‌تواند مناط تصمیم باشد، اظهارنظر وزارت خارجه است.

این حقوقدان تشریح کرد: در پرونده‌ای مشابه شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر، آمریکا را جز دول متخاصم تلقی ننموده با این وصف و با توجه به اینکه آمریکا داخل در دول متخاصم محسوب نمی‌شود، انتظار می‌رود دیوان عالی کشور موکلین بنده را از اتهام همکاری با دول متخاصم خارج دانسته و رأی صادره را نقض کند و دستور رسیدگی مجدد دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر