کد خبر: 49769
A
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت خبر داد؛

یک دانشجوی بازداشتی در سمنان به شرکت در "نماز جمعه" محکوم شد

فراهانی گفت: حکم دانشجویان بازداشتی مشخص شده و برخی تبرئه شده‌اند.

یک دانشجوی بازداشتی در سمنان به شرکت در "نماز جمعه" محکوم شد

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در نشست خبری دستاوردهای این معاونت که امروز در ساختمان وزارت بهداشت، برگزار شد، اظهار کرد: معاونت فرهنگی از شهریور سال گذشته تا به امروز سالی پرکار را پشت سر گذاشته است، بزرگترین رویداد ورزشی در این سال رقم خورد که شامل 13 المپیاد ورزشی بود. بالغ بر 400 نفر در برگزار کردن المپیاد ورزشی دختران شرکت داشتند.

همچنین بحث‌های علم و فناوری، سیاسی و تشکل‌های اسلامی در دانشگاه‌ها شکل گرفت تا دانشجویان خودشان کار را انجام داده و آن را مدیریت کنند.

در کنار این موارد، برگزاری دو نشست را داشتیم که در هر کدام 500 شرکت کننده حضور داشت؛ نشستی در خزرآباد و نشستی در اصفهان. توانمندسازی مدیران کانونی به منظور وارد شدن در  استارت آپ های دانشجویی، از بحث‌های مهم مطرح شده در نشست ها  بوده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بیان کرد: همچنین با تحولی که در جشنواره وزارت بهداشت داشتیم نام سیمرغ برای جشنواره انتخاب شد؛ در این جشنواره 93 کشور شرکت کردند که کیفیت خیلی خوبی داشت.

فراهانی با اشاره به برگزاری دو نشست انجمن دبیران علمی گفت: در این دو نشست دانشجویان در فرصتی سه دقیقه‌ای، به منظور هم افزایی تمام تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار دادند، همچنین دو کارگاه توانمندسازی در سال گذشته برگزار شد که این کارگاه‌ها با حضور مخاطبین افزایش کیفیت داشت.

وی ادامه داد: سال گذشته برای اولین بار 16 میلیارد ریال برای ارتقای خوابگاه دانشجویان توزیع کردیم که از ابتدای دولت یازدهم 880 هزار مترمربع فضای خالی داشتیم که با بهره مندی به 990 هزار مترمربع رسید که 12 درصد به خوابگاه‌ها اضافه شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افزود: در سال گذشته 12 مورد سالن غذاخوری اضافه و به بهره داری رسید؛ در حوزه فضای ورزشی مجموع متراژ فضاها در خوابگاه 26 هزار و 159 متر مربع بود که به 31 هزار و 182 متر مربع رسید؛ مجموع استخر سرپوشیده در خوابگاه‌های دانشجویی 42 درصد رشد داشته و مجموع متراژ استخر به 45 درصد افزایش پیدا کرده است.

فراهانی اضافه کرد: با ارزیابی نیازها تا سال 1404 در مجموع نیاز به 183 خوابگاه جدید برآورد شد که از این تعداد حدود 106 مورد 400 نفره است.هد داشت.

آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی، اظهار کرد: محکومیت دو نفر از حدود 14 دانشجوی بازداشتی صادر شده است، یک نفر در سمنان محکوم شده که باید یک هفته در میان در نماز جمعه آن شهر شرکت کنند. مورد دیگر در بندرعباس محکومیت حبس داشته و حدود 5 الی 6 نفر پرونده مختومه داشته‌اند و در نهایت حدود 6 نفر هم دادرسی نشده است. در تلاش هستیم بتوانیم با پیگیری‌ها نوع مجازات تخفیف پیدا کند اما صاحب اختیار نیستیم و نمی‌توانیم تصمیم گیری کنیم.

فراهانی بیان کرد: برای آزاد سازی فضای سیاسی بسیار تلاش کردیم، در طول پنج سال گذشته شرایط خیلی بهتر شده است؛ نهادهای امنیتی باید به فرمایش مقام معظم رهبری توجه کنند که می‌گویند ما در کشور آزادی داریم، این احساس آزادی بیان و پس از بیان باید وجود داشته باشد.

وی افزود: باید یک جنگ روانی اقتصاد پایه را پشت سر بگذاریم از این رو برای موفقیت باید متحد باشیم؛ طبق فرمایش امام خمینی(ره)‌که فرمودند اگر همه مردم متحد باشند می‌توانند در مقابل دشمن بایستند و ما باید نارضایتی‌ها را فراموش کنیم و همه با هم با مشارکت یکدیگر بر این جنگ موفق شویم، اما متأسفانه شکافی بین ملت و حاکمیت وجود دارد و این نشان دهنده این است که حاکمیت باید بین مردم جای بگیرد و باید به مردم اعتماد کنیم و بدانیم ایران برای ایرانیان است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درباره سهمیه 5 درصدی ایثارگران تصریح کرد: اینکه مجلس ظرفیتی را تصویب کند و 30 سال بعد از جانبازی فرزند فرد از سهمیه استفاده کند صحیح نیست و قانون ظالمانه‌ای است که فرهنگ ایثار و شهادت را تخریب کرده،‌ اگر من 30 سال قبل جبهه رفتم چرا فرزند من باید از سهمیه استفاده کند؛ نمایندگان مجلس باید اعلام کنند سال گذشته چرا از قانون منتفع نشده‌اند.

فراهانی اضافه کرد:‌ در شورای عالی انقلاب فرهنگی فرزندان اعضای هیئت علمی می‌توانند تغییر رشته دهند یا در شهر و دانشگاهی که پدرشان در آ‌نجا تدریس می‌کند تحصیل کنند، نباید تبعیض قائل شد و تمام این خلاف قانون اساسی است و همه ملت باید از شرایط یکسان بهره ببرند.

برپایی جشن 40 ساله قرآن

وی اظهار کرد: در سال گذشته در جشنواره قرآن از 650 دانشجو بیش از 50 نفر شرکت کردند و امسال خوشبختانه این میزان افزایش و به 64 هزار نفر رسید که این رقم بسیار بالایی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افزود:‌ در وزارت علوم و درمان مصوبه‌ای داشتیم درباره افرادی که در خارج از کشور ادامه تحصیل می‌دهند و پس از گذراندن 72 واحد به ایران باز می‌گردند که در ادامه با این روند رشد دلار تصمیم بر آن شد که به 35 واحد برسد.

فراهانی اظهار کرد:‌ حدود 45 هزار نفر دانشجوی متقاضی خارج از کشور داشتیم که اگر بیمه‌های آنها را ضرب کنیم 900 میلیون دلار می‌شود که اگر فرآیندی در ایران ایجاد کنیم و این دانشجویان در کشورمان هزینه کنند بسیار در روند اقتصادی کشور موثر است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر