کد خبر: 49887
A
داریوش قنبری به دیده بان ایران خبر داد:

انتخاب و عزل آقای افشانی همانند تمامی شهردارها توسط شورای شهر انجام می شود / این قانون شامل شهرداری ها نمی شود

مشاور شهرداری در امور مجلس درباره مشمول شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان و یا نشدن افشانی بیان کرد: بنده و همکارانم در پی استفساریه ای به مجلس پیگیر این که قانون منع به کارگیری بازنشستگان مشمول آقای افشانی می شود یا خیر بوده ایم که در این خصوص آقای شیران، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، اعلام کردند که تمامی شهرداری ها مشمول چنین قانونی نیستند. البته لازم به ذکر است که تاکنون هیچ ابلاغیه ای در این خصوص به شهرداری ارائه نشده است.

انتخاب و عزل آقای افشانی همانند تمامی شهردارها توسط شورای شهر انجام می شود / این قانون شامل شهرداری ها نمی شود

دیده بان ایران: صبح امروز عزت الله یوسیفان ملا، درباره شرایط شهرداری های کل کشور به ویژه شهرداری تهران در اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان، خانه ملت گفت:  تمامی دستگاه هایی که تصمیمات آنها در دیوان عدالت اداری قابل طرح باشد، دستگاه مذکور اعم از اینکه بودجه مستقل مانند شهرداری ها داشته و یا نداشته، دولتی محسوب می شوند، البته شهرداری ها اگر چه بودجه مستقل دارند؛ اما از اعتبارات دولتی در بخش ارزش افزوده و بخش های دیگر استفاده می کنند، بنابراین شهرداری یک نهاد دولتی محسوب می شود.

وی همچنین با بیان اینکه اظهارات غیرمنطقی برخی مخالفان این قانون برای شهرداری تهران پذیرفتنی نیست، گفت: شهرداری دلایل منطقی خود را برای عدم اجرای قانون مطرح کند، به طورحتم پس از مدت مورد نظر 2 ماه برای اجرای قانون افرادی که از سمت خود کنارگیری نکرده و حقوق دریافت کنند؛ یا اینکه نیرویی مغایر قانون در دستگاهی جذب شود، تصرف در اموال دولتی محسوب شده و برای مقامات متخلف باید مجازات در نظر گرفت، لذا پرداخت حقوق پس از مدت منقضی درقانون به شهردار، استاندار، معاون وزیر و یا فرد دیگر تخلف محسوب می شود.

 

 

در رابطه با همین موضوع داریوش قنبری، مشاور شهردار تهران در امور مجلس، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: این خبر تصحیح شده است. خبر نیز مبنی براین است که ابقای تمامی افراد بازنشسته مشغول به کار در نهاد های دولتی، تصرف در اموال دولتی است نه آقای افشانی!

 

وی ادامه داد: انتخاب و عزل آقای افشانی همانند تمامی شهردارها توسط شورای شهر به وسیله قانون تشکیلات و وظایف شوراهای شهر که در سال 75 به تصویب رسیده است می باشد.

 

نماینده مجلس ششم همچنین تصریح کرد: بنابراین اعضای شورای شهر در انتخاب شهردار تهران مختار هستند و می توانند کسی را انتخاب کنند که استخدام هیچ ارگانی نباشد و در مجموع محدودیت خاصی برای اعضای شورای شهر ایجاد نشده است.

 

قنبری همچنین خاطرنشان کرد: بنده و همکارانم در پی استفساریه ای به مجلس پیگیر این که قانون منع به کارگیری بازنشستگان مشمول آقای افشانی می شود یا خیر بوده ایم که در این خصوص آقای شیران، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، اعلام کردند که تمامی شهرداری ها مشمول چنین قانونی نیستند. البته لازم به ذکر است که تاکنون هیچ ابلاغیه ای در این خصوص به شهرداری ارائه نشده است.

 

مشاور شهردار تهران در امور مجلس در پایان گفت: به هرحال شهرداری تهران از قانون سرپیچی نمی کند و در صورت ابلاغ این قانون به شهرداری، وضعیت آقای افشانی را اعضای شورا معین خواهند کرد. گفتنی است شخص آقای افشانی از این قانون حمایت کردند و به بنده نیز توصیه کردند تا از این قانون حمایت کنم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر