کد خبر: 50107
A

« محمد حبیبی» به زندان اوین منتقل شد

وکیل مدافع محمد حبیبی- فعال صنفی معلمان- از انتقال موکلش به زندان اوین خبر داد.

« محمد حبیبی» به زندان اوین منتقل شد

به گزارش دیده بان ایران به نقل از ایسنا؛ حسین تاج در رابطه با انتقال موکلش از زندان بزرگ به زندان اوین، گفت: روز گذشته موکلم حدود ساعت 5 از زندان اوین تماس گرفت و انتقالش به زندان اوین را اطلاع داد.

وکیل مدافع محمد حبیبی در رابطه با آخرین وضعیت درخواست تجدیدنظر به رای موکلش نیز، اظهار کرد: منتظر تعیین شعبه دادگاه تجدیدنظر برای اعتراض به رای « ۷ سال و نیم حبس محمد حبیبی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب» به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی هستیم.

به گزارش ایسنا، وکیل مدافع محمد حبیبی، به ایسنا گفته بود: طی دیدارهایی که با مسئولین داشتیم به طرق مختلف درخواست‌هایی مبنی بر رسیدگی به وضعیت درمانی موکلم را مطرح کردیم. همچنین درخواست دیگر ما این بوده است که با توجه به مسجل شدن اتهامات سیاسی و امنیتی موکلم نسبت به انتقال ایشان به زندان اوین اقدام شود. بر اساس آیین نامه سازمان زندان‌ها و شرایط طبقه بندی زندانیان، آقای حبیبی باید در زندان اوین نگهداری شوند نه در زندان فشافویه تهران بزرگ آن هم با شرایطی که همه از آن مطلع هستیم. امیدواریم با توجه به اینکه مسجل شده اتهامات ایشان سیاسی است نسبت به انتقال ایشان به زندان اوین اقدام کنند.

محمد حبیبی ۲۰ اردیبهشت ۹۷ در تجمعاتی که فرهنگیان به مناسبت هفته معلم داشتند بازداشت و روز دوشنبه - ۱ مرداد ماه ۹۷- در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب محاکمه شد. این شعبه محمد حبیبی را به اتهامات اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم به ترتیب به ۷ سال و نیم حبس، ۱۸ ماه حبس، ۱۸ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد که البته بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۷ سال و نیم حبس درباره او قابل اجرا خواهد بود.

دادگاه همچنین به عنوان مجازات تکمیلی، محمد حبیبی را به ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور محکوم کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر