کد خبر: 50108
A
آملی لاریجانی:

نامه به رهبر انقلاب برای تسریع در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها بود

رئیس قوه قضاییه با اشاره به نامه اخیرش به مقام معظم رهبری درباره برخورد با مفسدان اقتصادی تاکید کرد: با توجه به شرایط جدید درخواست کرده‌ایم که این برخوردها و رسیدگی به پرونده‌ها سریع‌تر باشد.

نامه به رهبر انقلاب برای تسریع در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها بود

به گزارش دیده بان ایران ، آیت‌‌الله صادق آملی لاریجانی امروز در حاشیه اجلاس مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران گفت: کسانی که در بازار ارز، سکه، طلا و خودرو و مانند آن اخلال ایجاد و از رانت استفاده می‌‌‌کنند، مطمئن باشند که با آنها برخورد قاطع خواهیم کرد. 

وی با اشاره به نامه اخیرش به مقام معظم رهبری درباره برخورد با مفسدان اقتصادی اظهار داشت:‌ البته پیش از این هم با مفسدان برخورد می‌‌شد اما با توجه به شرایط جدید درخواست کرده‌‌‌ایم که این برخوردها و رسیدگی به پرونده‌‌ها سریع‌‌تر باشد به گونه‌‌‌‌‌‌ای که هم‌‌‌‌اکنون هم رسیدگی به پرونده مفسدان اقتصادی هم در مقدمات و هم در دادگاه‌‌ها سریع‌‌‌تر انجام می‌‌شود.  

رئیس قوه قضائیه اضافه کرد:‌ بر همین اساس برای اخلالگران نظام اقتصادی، حتی کیفرخواست‌‌‌هایی در حد افساد فی‌‌الارض یعنی اعدام درخواست شده و حتی اگر اعدام هم نباشد، مجازت سنگینی در انتظار آنان است؛ بنابراین مردم مطمئن باشند که در رسیدگی به پرونده مفسدان کوتاهی در کار نخواهد بود.  

آملی لاریجانی با بیان اینکه دستگاه قضا در مبارزه با مفسدان در چارچوب قانون و حیطه وظایف خود اختیاراتی دارد و بر اساس آن عمل می‌‌‌کند، تصریح کرد: بنابراین چنین امکانی وجود ندارد که قوه قضائیه به همه انبارهای سراسر کشور سرکشی کند چراکه بخشی از این مهم در حوزه اختیارات تعزیرات است. 

وی با بیان اینکه اصل موضوع در رسیدگی به مفاسد اقتصادی به ریشه‌‌‌های مفاسد برمی‌‌‌گردد، خاطرنشان کرد: بارها گفته شده است و باز هم می‌‌‌گوییم باید در بخش‌‌‌های اجرایی کشور جلوی ایجاد فساد و رانت گرفته شود و در مرحله آخر اگر به هر علتی موضوعی به فساد منجر شد، دستگاه قضا وارد عمل شود و برخورد کند. 

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: البته ما در مسائل اخیر نباید از عملیات روانی دشمن غافل شویم چراکه آمریکایی‌‌ها و اذناب منطقه‌‌ای‌‌اش به صراحت اعلام کرده‌‌اند که می‌‌‌خواهند منابع کشور را محدود کنند و مثلاً فروش نفت ایران را به صفر برسانند هر چند حرف‌‌‌های بیخود می‌‌زنند و در عمل نمی‌‌توانند و ما هم از آنها هراسی نداریم.  

آملی لاریجانی افزود: در شرایط امروز همه مردم باید به دولت کمک کنند و دولت هم همه تلاش خود را با روحیه جهادی به منصه ظهور برساند و ما و سایر قوا هم باید به دولت کمک کنیم تا امور را پیش ببرد که این مهم را بارها در جلسات مشترک سران قوا و موارد دیگر اعلام کرده‌ایم. 

وی یادآور شد: بالاخره باید به گونه‌‌‌ای تدبیر شود تا فسادی صورت نگیرد و فضا برای مفسدان تنگ شود و اگر کار به مرحله برخورد قوه قضائیه رسید ما هم کوتاهی نخواهیم کرد./ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر