کد خبر: 50180
A
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اعلام کرد:

اجرای طرح گفتگوی ملی در 18 استان

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست معرفی و ارزیابی شاخص های خانواده شکوفا اعلام کرد: با همکاری انجمن جامعه شناسی ایران به بحث مهارت ارتباطی و گفتگو در خانواده که معضلاتی را در جامعه ایجاد کرده است پرداخته ایم و در این راستا طرح مهارت های ارتباطی رادر 18استان اجرا کرده ایم.

اجرای طرح گفتگوی ملی در 18 استان

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده نشست معرفی و ارزیابی شاخص های خانواده شکوفا در محل خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد با اشاره به اینکه خانواده پناهگاه و مامن امنی برای اعضای خود است،گفت: فرزندان به واسطه آسیب های مانند آسیب های اجتماعی، اقتصادی، بیکاری ، اعتیاد و.. نیازمند مهارت زیادی از جمله کسب مهارت گفتگوی درون خانواده هستند.

وی افزود: در این راستا چند راهبرد مشخص ماده ۱۰۲ برنامه توسعه و سیاست ریاست جمهوری ابلاغ کرده اند برنامه و لایحه های مرتبط با خانواده و لایحه کودکان و نوجوانان با پیگیری دولت به تصویب رسیده و در شورای نگهبان ارجاع داده شده که امیدوارم به زودی اجرایی شود.

معاون رییس جمهور در ادامه گفت: در این خصوص تکالیفی برعهده های دستگاه های مختلف گذاشته شده که باید اجرایی شود علاوه بر آن لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت در حال بررسی است امیدواریم که زمان ازدست نرود و زودتر تصویب و در راستای امنیت و حمایت از خانواده اجرا شود .

وی افزود: این لایحه برای تضمین آرامش و صیانت از نهاد خانواده است و ما هم پیگیر انجام هر چه سریع تر این لایحه هستیم.

 ابتکار تاکید کرد: ستاد ملی زن و  خانواده به مصوبه شاخص های عدالت جنسیتی ، تقویت مهارت زندگی قبل از ازدواج  و مهارت های گفتگویی را داشته است.

ابتکاردر ادامه با اشاره به حمایت از زنان سرپرست خانواده گفت: با توجه به ماده ۸۰ ستاد حمایت از زنان سرپرست خانواده، پیگیر اجرای سیاست های زنان سرپرست خانوار و توان افزایی آنها فعالیت های را دنبال و بسته های حمایتی را در نظر گرفته ایم.

وی افزود: ما با همکاری انجمن جامعه شناسی ایران به بحث مهارت ارتباطی و گفتگو در خانواده که معضلاتی را در جامعه ایجاد کرده است پرداخته ایم و در این راستا نیز طرح مهارت های ارتباطی رادر  18 استان اجرا کرده  و مورد استقبال دیگر استانها نیز قرار گرفته است .

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه گفت: انتظار داریم دیگر دستگاه ها به خصوص انجمن های اولیا و مربیان فعال تر عمل کرده و به عنوان گفتگوی ملی مد نظر قراردهند.

سوسن باستانی معاون بررسی های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز در این نشست افزود: با توجه به تغییرات ایجاد شده و با وجود مشکلات در سال های اخیر خانواده توانسته به عنوان مقدس ترین نهاد باشد.

باستانی ادامه داد: مهمترین مساله خانواده ارتباط میان زوجین و ارتباط میان فرزندان و والدین است. به همین منظور در این معاونت سعی شده تا در دوره های مختلف زندگی اعضای خانواده را مد نظر قرار دهیم تا همه اعضای خانواده مورد توجه قرار گیرند.

عالیه شکربیگی دبیر کارگروه شاخص‌ های خانواده شکوفا در این نشست با بیان اینکه خانواده به عنوان مهم ترین نهاد اجتماعی است، گفت: امروزه طبق آمارهای موجود خانواده دچار مساله و مشکلاتی است و پرداختن به شاخص های خانواده شکوفا امری سخت و مشکل است.

وی ادامه داد: برای داشتن یک خانواده پایدار، مستحکم و پویا باید به مهم ترین شاخصه که همان اعتماد است توجه بیشتر شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر