کد خبر: 50326
A

شهردار تهران: زنان سالم‌تر از مردان کار می‌کنند/ بانوان حق 50 درصدی از جامعه را ندارند

شهردار تهران گفت: براساس بررسی‌های انجام شده مشخص شده است که زنان سالم‌تر از مردان کار می‌کنند.

شهردار تهران: زنان سالم‌تر از مردان کار می‌کنند/ بانوان حق 50 درصدی از جامعه را ندارند

 

شهردار تهران گفت: براساس بررسی‌های انجام شده مشخص شده است که زنان سالم‌تر از مردان کار می‌کنند.

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد علی افشانی در افتتاح سیزدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی که در بوستان گفت‌وگو برگزار شد، اظهارداشت: خانم‌ها باید باور کنند که بایستی سهمی معادل ۵۰ درصد از جامعه را داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی که مدیران آن بانوان هستند و خدمات زیادی را به شهروندان ارائه می‌دهند.

افشانی تأکید کرد: باید به این نکته توجه کرد که بانوان ۵۰ درصد از جامعه هستند ولی حق ۵۰ درصدی را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بر مدیریت‌ها اثبات شده که خانم‌ها سالم‌تر کار می‌کنند.

شهردار تهران افزود: بنده ۱۰ سالی خارج از دولت بودم و در این دوره هر یک از افرادی که با بنده کار می‌کردند وقتی به ادارات دولتی می‌رفتند اعلام می‌کردند که خانم‌ها سالم‌تر از آقایان کار می‌کنند و درخواستی ندارند.

وی افزود: تولیدکنندگان باید به این نکته توجه کنند که کار بزرگی را انجام می‌دهند و انسان‌ها را از مجرم شدن یا قاتل شدن نجات می‌دهند. یک انسان بیکاری بعد از مدتی افسرده می‌شود و اولین چیزی که به ذهنش می‌آید موضوع توزیع مواد مخدر است که آخر این کار یا کشته می‌شود و یا می‌کُشد.

افشانی گفت: اگر این فرد شغلی داشته باشد هیچ انسانی علاقه‌مند به این نیست که به یک انسان قاتل و یا مجرم تبدیل شود.

شهردار تهران افزود: به کرات گفته می‌شود که نباید چشم‌ها را به خزانه عمومی دولت دوخت و نباید ما تمام انتظاراتمان را از چاه نفت داشته باشیم و اگر این نگاه وجود داشته باشد امکان ندارد که در مسیر توسعه حرکت کنیم و هر وقت به این موضوع توجه داشته باشیم که دولت چه کمکی می‌کند قطعاً موفق نخواهیم شد.

شهردار تهران افزود: اگر براساس توانایی‌های جمعی پیش برویم و به فکر کارآفرینی باشیم قطعاً موفق خواهیم شد.

وی گفت: ۷۰ سال است در این کشور سابقه برنامه‌ریزی وجود دارد و در مقدمه برنامه‌ها نیز این موضوع آمده است که به نفت اکتفا نکنیم ولی این اتفاق نمی‌افتد و اقتصاد کشور این‌چنین می‌شود.

افشانی گفت: به جای اینکه از منابع عظیم برای راه‌اندازی چرخ تولید استفاده کنیم به دنبال آن هستیم که چقدر مواد خام به فروش رفته است.

وی افزود: ملت ایران برای کالای خوب بهای خوبی می‌پردازند و محصول خوب، مشتری دارد.

افشانی با اشاره به اینکه مهمتر از تولید بازاریابی است، گفت: در وضعیت فعلی ما هم این وظیفه را داریم که حداکثر حمایت را داشته باشیم.

شهردار تهران گفت: در کشور ما آسیب‌های اجتماعی بیشتر متوجه شهرداری تهران است در صورتیکه سازمان بهزیستی، کمیته امداد و دیگر دستگاه‌ها نیز در این خصوص وظیفه دارند و شهرداری به عنوان متولی کلان‌شهر تهران در هر زمینه تلاش می‌کند که وضعیت بهتر شود.

افشانی بیان داشت: شهر زیست‌پذیر، شهروند مشارکت‌پذیر از شعارهای شهرداری تهران است و در این خصوص مشارکت‌پذیری تنها راهی است که می‌تواند موجب آن شود که به مشکلات فائق آییم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم زمینه مشارکت مردم را فراهم کنیم و تاکنون دلسوزی بدون تدبیر داشته‌ایم.

در ادامه افشانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا برای برگزاری نمایشگاه «عطر سیب» فشارهایی به شما وارد کردند، گفت: نمایشگاه عطر سیب برگزار شده است و هیچ فشاری نیز برای برگزاری این نمایشگاه نبوده است.

به گزارش فارس، در افتتاح سیزدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی، معصومه ابتکار معاون امور بانوان ریاست جمهوری، راکعی مدیرکل امور زنان شهرداری تهران، شهربانو امانی عضو شورای شهر و جمعی از نمایندگان مجلس حضور داشتند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر