کد خبر: 50455
A

پژمانفر: ۹۷ درصد زائران و گردشگران عراقی به صورت خانوادگی و ۳ درصد به صورت زن یا مرد مجرد وارد ایران می‌شوند

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: براساس گزارش‌های وزارتخانه‌های اطلاعات و کشور، ناجا، سازمان حج و زیارت و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، شایعات و اتهامات مطرح شده در خصوص بروز برخی معضلات اجتماعی و ارائه برخی خدمات ضداجتماعی در شهر مقدس مشهد رد شد.

پژمانفر:  ۹۷ درصد زائران و گردشگران عراقی به صورت خانوادگی و ۳ درصد به صورت زن یا مرد مجرد وارد ایران می‌شوند

 

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر گفت: از سال ۱۳۹۴ تاکنون شایعات و هجمه‌هایی که توسط برخی کشورهای استکباری و عوامل داخلی آن‌ها برای تیره کردن روابط شیعیان ایرانی و عراقی مطرح شده است را دنبال کردم. در سال ۹۴ روزنامه گاردین خط خبری ساخت مبنی بر این‌که در مسیر زائران عراقی شهر مشهد چنین خدماتی از ایرانی‌ها دریافت می‌کنند. آنان اصرار داشتند چنین القاء کنند که جریانی سازمان یافته و شبکه‌ای در داخل ایران این خدمات ویژه را برای گردشگران و زائران عراقی ترتیب می‌دهند در ادامه  در سال ۱۳۹۵ روزنامه الشرق الاوسط موضوعی مشابه اما برعکس را طراحی کرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در تحلیل رویکرد این دو روزنامه، گفت: خبرسازی این دو روزنامه نشان از جریان‌سازی استکبار با دنبال کردن چند هدف عمده داشت. اول اینکه بدون در نظر داشتن ملیت، این چنین القاء کنند که «شیعیان» جریانی است که در سفرهای خارجی خود به عیاشی و روابط نامشروع می‌پردازند. دیگر آنکه در پی تخریب روابط روبه گسترش فرهنگی، مذهبی و سیاسی ایران و عراق بودند. چه اینکه ایرانیان و عراقی‌ها در ایام اربعین حسینی و ۲۸ صفر به عتبات عالیات و مشهد مقدس سفر دارند. روابط دو ملت به حدی صمیمی بود که مقامات دو کشور به فکر حذف روادید برای تردد راحت‌تر و سریعتر اتباع یکدیگر داشتند.

نماینده مردم مشهد در مجلس متذکر شد: استکبار از شکل‌گیری چنین روابطی به شدت وحشت داشت و هر کاری انجام می‌داد تا این روابط شکل نگیرد.

پژمانفر با تبیین نقش عمال داخلی جریان‌های استکباری، گفت: برخی روزنامه‌ها و جریان‌های سیاسی داخلی نیز در پی این بودند که مشهد پایگاه گفتمان اسلام ناب را به پایگاه فسق و فجور و معضلات فرهنگی و اجتماعی معرفی کنند. مجموعه این اتفاقات در کنار حوادث اخیر بصره موجب شد کمیسیون فرهنگی در جلسه‌ای فوق‌العاده از مقامات دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی، انتظامی، وزارت اطلاعات و کشور، ناجا، سازمان حق و زیارت و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و استاندار خراسان رضوی دعوت کند و موضوع را به چالش بکشاند.

وی با اشاره به گزارش‌های دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و سازمان‌های مذکور در نشست امروز کمیسیون فرهنگی، گفت: وجه مشترک همه گزارشهای ارائه شده در نشست کمیسیون دروغ بودن القائات مطرح شده توسط استکبار جهانی بود. این گزارش‌ها تاکید داشت جریان استکباری با همکاری برخی روزنامه‌ها و جریان‌های سیاسی انحرافی در پی معرفی مشهد به عنوان مرکز معضلات اجتماعی ایران هستند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس پیشنهاد داد: بنده به صورت مکتوب از دستگاه قضایی خواهم خواست تا جریان‌ها و روزنامه‌هایی که با همنوایی با جریان استکباری درصدد تیره و تباه کردن روابط رو به بهبود ایران و عراق بودند و تلاش کردند شیعیان را جریانی عیاش معرفی کنند، محاکمه کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس یادآور شد: براساس گزارش امروز نیروی انتظامی ۹۷ درصد زائران و گردشگران عراقی به صورت خانوادگی و ۳ درصد به صورت زن یا مرد مجرد وارد ایران می‌شوند. اکثر زوار مجرد عراقی نیز به صورت پیاده از مرز شلمچه به سمت مشهدالرضا پیاده‌روی می‌کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر