کد خبر: 50908
A

سخنگوی شورای شهر: سرویس مدارس استثنایی رایگان شد/تغییر نام بلوار شهرداری به میدان قیصر امین‌پور

علی اعطا گفت: رایگان بودن سرویس مدارس فقط برای کودکان استثنایی نیست بلکه افراد کم توان جسمی و حرکتی هم می‌توانند از این سرویس‌ها استفاده کنند. کودکان استثنایی شامل هشت گروه شده که کودکان کم توان جسمی و حرکتی نیز شامل این‌ها می‌شوند.

 سخنگوی شورای شهر: سرویس مدارس استثنایی رایگان شد/تغییر نام بلوار شهرداری به میدان قیصر امین‌پور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران و به نقل از ایلنا، علی اعطا (سخنگوی شورای شهر تهران) در انتهای هشتادوهفتمین جلسه شورای شهر با اشاره به مصوبات امروز (27 شهریور ماه) در شورا گفت: ابهاماتی در خصوص لایحه نرخ سرویس مدارس که امروز در جلسه شورا بررسی شد، وجود دارد.

وی افزود: نکته اساسی این است که مسوولیت ارزشیابی، مدیریت و کنترل قراردادهای سرویس مدارس برعهده تیمی متشکل از نمایندگان شهرداری، آموزش و پرورش، وزارت کشور و اولیاء و مربیان است.

سخنگوی شورای شهر با اشاره به اینکه این کارگروه نرخ خرید خدمات مربوط به دانش آموزان مدارس را تعیین تکلیف می‌کند، افزود: در جلسه امروز مشخص شد که هفتادوپنج درصد نرخ مصوب سرویس مدارس به راننده سرویس پرداخت شود و در کارگروه مورد نظر باید تصویب شود که والدین چه ارقامی را باید بابت سرویس پرداخت کنند؟

عضو شورا با تاکید بر اینکه کارگروه ماده 18 این ارقام را مشخص خواهد کرد، افزود: در جریان بررسی جزییات این لایحه؛ یکی از مسایل بحث برانگیز پیشنهادات اعضای شورا در خصوص مدارس کودکان استثنائی بود و قرار شد از این به بعد سرویس مدارس استثنایی کاملا رایگان باشد.

اعطا با اشاره به اینکه وضعیت درآمدی شهرداری مناسب نیست، در خصوص منبع تامین هزینه رایگان سرویس مدارس استثنایی افزود: امیدوار هستیم بتوانیم در اصلاحیه بودجه کسری این مورد را پوشش دهیم. رایگان بودن سرویس مدارس فقط برای کودکان استثنایی نیست بلکه افراد کم توان جسمی و حرکتی هم می‌توانند از این سرویس‌ها استفاده کنند. کودکان استثنایی شامل هشت گروه شده که کودکان کم توان جسمی و حرکتی نیز شامل این‌ها می‌شوند.

وی در ادامه به دیگر پیشنهادات اعضای شورا اشاره کرده و گفت: از این به بعد خودروهایی که برای سرویس مدارس استفاده می‌شوند باید معاینه فنی داشته و رانندگان ظاهری آراسته داشته باشند.

وی با اشاره به پیشنهاد خداکرمی افزود: همچنین در این جلسه مصوب شد در سرویس مدارس دخترانه از خانم‌ها استفاده شود اما الزامی در این خصوص وجود ندارد. همچنین در جلسه امروز یک نامگذاری صورت گرفت و قرار شد به جای میدان مرحوم قیصر امین‌پور که در منطقه 2 تهران تبدیل به چهارراه شده بود، بلوار شهرداری در منطقه 2 به نام ایشان نامگذاری شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر