کد خبر: 50953
A

سازمان محیط زیست باید به وزارتخانه تبدیل شود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: تامین نیروهای انسانی محیطبان به عنوان حافظان اساسی محیط زیست یک اقدام ضروری بوده و باید برای جذب آن دقت بیشتری صورت بگیرد.

سازمان محیط زیست باید به وزارتخانه تبدیل شود

به گزارش دیده بان ایران؛ علی ابراهیمی  در رابطه با استخدام نیروی محیطبان بومی استان‌ها در سال جاری گفت: تامین نیروهای انسانی محیطبان به عنوان حافظان اساسی محیط زیست یک اقدام ضروری بوده که باید برای جذب آن دقت بیشتری صورت بگیرد، متاسفانه در رابطه با کمبود نیروی انسانی محیط‌بان و جنگلبان برای حفاظت از منابع طبیعی کشور  نقطه ضعف جدی داریم.

استفاده از مدرن ترین تجهیزات برای حفاظت از محیط زیست ضروری است

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی افزود: سرمایه‌های زیست محیطی نادری از حیث جنگل و جمعیت جانوری در کشورمان وجود دارد و متاسفانه آنطور که باید از آنها مراقبت نشده است. بعد از نیروی انسانی استفاده از تجهیزات مدرن و به روز مانند پهبادها، کار گذاشتن دوربین‌های نظارتی در نقاط مختلف مراتع و جنگل‌ها و استفاده از علائم هشداردهنده می‌تواند به حفظ محیط زیست کشور کمک شایانی کند.

محیطبانان باید علاقه مند، بومی و آشنا به منطقه باشند 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اظهار کرد: افرادی که جذب سازمان محیط زیست می‌شوند باید علاقه مند، بومی و آشنا به  منطقه باشند. سازمان محیط زیست باید هر ساله در قالب لایحه‌ای اقدامات مورد نیاز خود از جمله کمبود نیرو و تجهیزات را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند تا مجلس  از طریق سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور بتواند مجوز‌های لازم را در جهت بر طرف کردن نقاط ضعف این سازمان در نظر بگیرد.

جذب نیروی انسانی باید متناسب با اقلیم هر استان باشد

 این نماینده دور دهم مجلس توضیح داد: متاسفانه ساختار‌های اداری‌مان با اقلیم مان در حوزه محیط زیست تناسبی ندارد، جذب نیروی انسانی باید متناسب با اقلیم هر استان باشد، به عنوان مثال استان تهران عمدتاً به  متخصصی‌هایی در حوزه صنعت و مسلط به جغرافیای شهری احتیاج دارد ولی در مناطقی مانند لرستان، کردستان، مرکزی، استانهای شمالی و جنوبی کشور به محیط بانانی نیاز است که بتواند از جنگل‌ها، مراتع، سواحل محافظت کند، ساختار تشکیلات اداری و منابع انسانی سازمان محیط زیست درست تعریف نشده است، منابع انسانی فارغ التحصیل و بیکار به اندازه کافی در کشور وجود دارد که باید از آنها افراد زبده شناسایی و استخدام شوند.

سازمان محیط زیست باید به  وزارتخانه تبدیل شود 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در پایان خاطر نشان کرد: سازمان محیط زیست به عنوان یک نهاد و دستگاه بالادستی به دلیل اینکه به همه وزارتخانه های دیگر اشراف داشته باشد در قالب معاونت رئیس جمهور تعریف شده و به صورت مستقیم به مجلس پاسخگو نیست، اگر در مجلس به اصلاح ساختار سازمان محیط زیست بپردازیم و آن را به یک وزارتخانه پاسخگو تبدیل کنیم بسیاری مسائل  مدیریت می‌شود./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر