کد خبر: 50954
A

میرزاده: هیچ دانش‌آموزی به دلیل نپرداختن وجه در هنگام ثبت نام از تحصیل محروم نشده است

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اگرچه بازگشایی مدارس در اول ماه مهر را به پشتوانه وجوهات مردمی می‌داند اما می‌گوید هیچ دانش‌آموزی به دلیل نپرداختن وجه از تحصیل محروم نشده است.

میرزاده: هیچ دانش‌آموزی به دلیل نپرداختن وجه در هنگام ثبت نام از تحصیل محروم نشده است

به گزارش دیده بان ایران؛ میرحمایت میرزاده با اشاره به دریافت وجه از اولیای دانش‌آموزان در هنگام ثبت نام در مدارس دولتی گفت: در همان روزی که بودجه سالانه آموزش و پرورش تصویب می‌شود، مشخص است که آموزش و پرورش با کسری بودجه روبرو است و نمی‌تواند سرانه مدارس و حقوق پرسنل را بدهد یا برای کیفیت‌بخشی به آموزش کاری کند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چندین سال است که این اتفاق رخ می‌نماید، افزود: همان روز تقدیم لایحه بودجه به مجلس، دولت بودجه آموزش و پرورش را با کسری بسته است؛ لذا آموزش و پرورش با این پول حتی نمی‌تواند حقوق پرسنل خود را پرداخت کند.

وجوهات مردمی نباشد، هیچ مدرسه‌ای اول مهر باز نمی‌شود

وی با اشاره به اینکه از سوی دیگر مدارس باید هر سال اول مهر بازگشایی شود، ادامه داد: باز شدن مدرسه به گچ و تخته و ماژیک و تعمیر تاسیسات برق و آب نیاز دارد؛ پس چگونه می‌توان دست خالی مدارس را بازگشایی کرد؟

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی توضیح داد: سالیان سال است که مدارس با کمک اولیای مدرسه، وجوهات مردمی و و مشارکت خانواده‌های دانش‌آموزان اداره می‌شود؛ که اگر نمی‌بود، هیچ مدرسه‌ای اول مهر باز نمی‌شد.

برخورد برخی مدیران برای دریافت وجه کج‌سلیقگی است

میرزاده در عین حال تاکید کرد: اینکه بگوییم در کشور دانش آموزی به‌خاطر نپرداختن پول به مدرسه نمی‌رود، قابل قبول نیست؛ با این حال مدیران می‌دانند اگر کمک‌های مردمی اول مهر نباشد، در اواسط سال با مشکل روبرو هستند لذا برخی کج سلیقگی به خرج می‌دهند و برخوردشان به گونه‌ای است که تا وجهی دریافت نکنند، ثبت نام نخواهند کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر اولیای دانش‌آموزان برای ثبت نام فرزندان خود به نزدیکترین مدرسه مراجعه کنند، با این مشکل روبرو نخواهند شد، گفت: دانش‌آموزان محروم از تحصیل به دلیل نپرداختن وجه ثبت نام وجود ندارد؛ با این حال اگر مشارکت مردمی نباشد مهری در کار نخواهد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر