کد خبر: 50968
A

سرنوشت رییس صدا و سیما چه می شود؟/ افشانی و علی عسگری مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌شوند

نمایندگان در مورد اجرای قانون منع بکارگیری بازنشتگان تاکید کردند که از مشمولان این قانون می‌خواهیم که تا ۲۴ آبان‌ماه از پست‌های خودشان استعفا دهند.

سرنوشت رییس صدا و سیما چه می شود؟/ افشانی و علی عسگری مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌شوند

به گزارش دیده بان ایران؛ زهرا سعیدی در نشست خبری اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در پاسخ به سوالی مبنی براینکه با تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان و استثنای موجود در آن در خصوص درصد جانبازی، بسیاری از مدیران به دنبال افزایش درصد خود هستند مانند رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در این خصوص ما نشست‌های مختلفی داشتیم، بسیاری از جانبازان عزیز ما گلایه کردند که به این راحتی نیست که بتوانند درصد جانبازی بگیرند.

وی تاکید کرد: به هیچ عنوان نمی‌پذیریم چنین اتفاقی بیفتید. جانبازان عزیزی وجود دارند که دو سال پیگیر درصد جانبازی خود بوده‌اند، مدارک لازم را داشتند و به کمیسیون‌های پزشکی هم مراجعه کردند. نامه از سپاه پاسداران آوردند و همرزمان خود را شاهد گرفتند اما این اتفاق برایشان نیفتاد.

نماینده مردم مبارکه ادامه داد: در این خصوص خاطر بسیاری از جانبازان مکدر شده است، مخصوصا جانبازان بالای ۵۰ درصد. بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیفتد. افراد برای گرفتن درصد جانبازی باید مستندات ارائه کنند. امیدوارم کمیسیون پزشکی به درستی کار انجام دهد تا اجحاف حقی صورت نگیرد.

فدراسیون‌های فوتبال هم در مشمول قانون منع به کار گیری بازنشستگان می‌شوند

سعیدی در خصوص رئیس فدراسیون فوتبال هم گفت: چون فدراسیون فوتبال شامل ماده ۵ خدمات کشوری می‌شود شامل این قانون هم خواهد شد زیرا تمامی فدراسیون‌ها در دامنه این قانون قرار دارند.

وی ادامه داد: طبق ماده ۱۰۳ اگر افرادی که باید بازنشسته می‌شدند از قانون تخطی کرده‌اند در واقع استنکاف از قانون داشته‌اند. بازنشستگان عزیز یک یا علی بگویند و بازنشسته شوند.

در ادامه این نشست فرید موسوی درباره اینکه آیا شهردار تهران شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌شود یا خیر عنوان کرد: درخصوص شهردار تهران باید گفت مجلس برای فرد قانون نمی‌نویسد. بحث فرد مطرح نیست. شأن مجلس و قانون در این نیست که برای فردی قانون بنویسیم. بحث ما عمومیت شهرداران کل کشور است.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: براساس مصوبه اخیر مجلس شهرداران شامل این قانون هستند و دستگاه‌های مشمول هیچ تغییری پیدا نکرده‌اند.

وی تاکید کرد: بحث شهردار تهران نیست، قانون واضح است و هیچ آیین نامه‌ای به پیوست خود ندارد.

وی ادامه داد: سال گذشته مهرماه مجلس شورای اسلامی استسفاریه‌ای ارائه داد که در آن صراحتا اعلام شد افرادی که انتخابی یا انتسابی هستند هم شامل این قانون می‌شوند.

شهردار شیراز و بوشهر استعفا دادند

این عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: براساس این قانون شهردار محترم شیراز استعفا داد و از سمت خود کناره‌گیری کرد. شهردار بوشهر نیز برحسب قانون استعفا داد. این درست نیست که دستگاه‌ها معطل اجرای این قانون بمانند. احترام به قانون لقلقه زبان نیست، باید در عمل دیده شود. می‌خواهیم که افراد تا ۲۴ آبان‌ماه از پست‌های خودشان استعفا دهند. از وزیر کشور، آموزش و پرورش و صنعت در این خصوص تشکر می‌کنم.

ناهید تاج‌الدین در قسمت دیگری از این نشست درخصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی گفت: قانون بسیار شفاف است و ابهامی ندارد. از افراد می‌خواهیم که براساس آن عمل کنند و تا ۲۴ آبان ماه ما شاهد اتفاقات خوب باشیم.

احسان قاضی‌زاده هاشمی درخصوص سوالی درباره بازنشستگان سازمان صداوسیما و همچنین رئیس این سازمان گفت: این قانون بسیار مترقی و پیشرفته است. هیچ آیین‌نامه اجرایی ندارد و تا ۲۴ آبان ماه نیز افراد فرصت دارند که از سمت خود استعفا دهند. صداو سیما هم شامل این قانون می‌شود مثل بسیاری دیگر از دستگاه‌ها.

وی تاکید کرد: شورای محترم نگهبان که به جد نگهبان آینده کشور است، در این قسمت ورود کرد. صداوسیما یک سامانه دارد که سالیانه اسامی افراد بازنشسته را در آن به نمایش می‌گذارد، پس کاملا واضح و روشن است.

قاضی‌زاده هاشمی در خصوص سازمان صداوسیما هم عنوان کرد: شورای نگهبان در این قانون جزو بند «ب» است. اعضای حقوقدان و فقهای این شورا همچنین اعضای شورای امنیت ملی و شورای عالی انقلاب فرهنگی که براساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی از سوی مقام معظم رهبری منصوب می‌شوند، شامل این قانون نیستند رئیس صداوسیما هم توسط رهبری انتخاب می‌شود.

وی ادامه داد: اما دبیرخانه‌های این شوراها شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت نمایندگان مجلس نیز عنوان کرد:‌ نمایندگان در یک دوره چهار ساله عضو مجلس شورای اسلامی هستند. اگر بعد از این دوره بخواهند دوباره به کار گرفته شوند شامل این قانون می‌شوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر