کد خبر: 51054
A
در گفت و گو با دیده بان ایران تشریح شد؛

واکنش عضو کمیسیون بهداشت به شوخی غیربهداشتی وزیر بهداشت: مردم تحت فشارهستند، "مراعات" کنید

احمد همتی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم، در رابطه با برخورد وزیر بهداشت با مرد میانسال بجستانی گفت: با توجه به شرایط کنونی جامعه مردم به شدت تحت فشار هستند و توقع دارند که وزیران، نمایندگان و تمامی مسئولان با درک شرایط موجود در پی رفع یا کاستن سختی ها و مشکلات جامعه و مردم باشند. هدف این مرد میانسال نیز قطعا همین موضوع بوده است. بنابراین وزیر موظف است به صحبت های مرد گوش دهد و در راستای بهبود شرایط وی تلاش کند.

واکنش عضو کمیسیون بهداشت به شوخی غیربهداشتی وزیر بهداشت: مردم تحت فشارهستند، "مراعات" کنید

دیده بان ایران: روز گذشته ویدئویی از صحبت های یک مرد میانسال با وزیر بهداشت منتشر شد که این فرد از دوری مرکز فیزیوتراپی و هزینه بالایی که برای رفت و آمد باید بدهد گلایه داشت اما وزیر بهداشت در صحبت هایی نسنجیده پاسخ این مرد را با شوخی غیراخلاقی داد.

گفتنی است؛ این ویدئو در سفری که وزیر بهداشت به بجستان خراسان رضوی داشت گرفته شده است.

در این فیلم یک دقیقه ای قاضی زاده هاشمی خطاب به مرد میانسال که از گرانی فیزوتراپی گله می کند می گوید: فیزیوتراپی؟ کاری نداره که. باید بمالی دیگه. خودت بمال! اگه تهران بودی که اینها رو هم بلدی دیگه.فیزیوتراپ ها چه کار می کنند؟ فرد پاسخ می دهد که یه چیزی می بندن به پاش و وزیر در پاسخ به وی می گوید همین دیگه خودت ببند به پاش!

این درحالی است که شوخی زشت وزیر بهداشت باعث واکنش های بسیاری در فضای مجازی شد.

 

صحبت های وزیر بهداشت علاوه براینکه باعث خشم دوباره مردم در فضای مجازی شده و هشتگ های "#وزیر بی-اخلاق" ،"#وزیر میلیادر" ،"#ادبیات ـارباب ـ رعیتی" علیه وی براه افتاده است واکنش های فیزیوتراپ ها را هم به دنبال داشت است تا جایی که عبدالرحمان اهوازیان، دبیر انجمن فیزیوتراپی استان تهران در بیانیه‌ ای خواستار عذرخواهی وزیر بهداشت از جامعه فیزیوتراپی شد. گزیده ای از این بیانیه در ذیل آمده است: «همانگونه که مستحضر هستید رشته فیزیوتراپی یکی از رشته های مهم درمانی به شمار می‌آید که با توجه به تغیر سبک زندگی و صنعتی شدن جوامع و رشد چشمگیر بیماری‌های اسکلتی عضلانی از یک سو و همچنین افزایش طول عمر و سالمندی جمعیت از سوی دیگر، نیاز و ضرورت حضور این خدمت در تمامی جوامع را بیش از پیش ضروری ساخته به نحوی که کارشناسان این رشته را جز ده شغل برتر در سالهای آینده پیش بینی کرده اند.

متاسفانه در روزهای گذشته شاهد پخش کلیپی در فضای مجازی از شخص اول سیستم نظام سلامت کشور بوده ایم که خطاب به بیمار دردمندی که تقاضای کمک دارد با واژه ای نامناسب به این قشر خدوم و زحمتکش توهین میکنند و حال جای این سوال وجود دارد که آیا ایشان واقعا نمیدانند فیزیوتراپی چیست ؟

اگر میدانند و اینگونه میگویند که باید تاسف خورد و اگر نمیدانند که به عنوان شخص اول سلامت کشور باز نیز فقط تاسف خورد.

امروز ایشان باید پاسخگو باشند که در دوران حضورشان در این 5 سال چه قدم سازنده ای در خصوص رشد رشته فیزیوتراپی برداشته اند و چه گره ای از مشکلات این رشته باز کرده‌اند! ما تنها شاهد آن بودیم که روز به روز به حجم زیاد مشکلات همکاران ما افزوده شده است که بر شمردن این مشکلات در حوصله این بحث نمی‌گنجد .

 

در پایان به عنوان عضو کوچکی از جامعه فیزیوتراپی کشور ضمن اعلام اعتراض و ناراحتی همکاران خدوم و زحمتکشم در سرتاسر کشور امیدوارم که ایشان به عنوان یک عضو دانشگاهی نسبت به این امر واکنش نشان داده و ضمن عذرخواهی از جامعه بزرگ فیزیوتراپی کشور نسبت به کاهش ناراحتی و ترمیم احساسات جریحه دار شده این عزیزان اقدام بورزند .» 

 

همتی در گفت و گو با دیده بان ایران: چنین برخوردی زیبنده یک وزیر نیست

احمد همتی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم، در رابطه با برخورد وزیر بهداشت با مرد میانسال بجستانی به خبرنگار دیده بان ایران می گوید:  با توجه به شرایط کنونی جامعه مردم به شدت تحت فشار هستند و توقع دارند که وزیران، نمایندگان و تمامی مسئولان با درک شرایط موجود در پی رفع یا کاستن سختی ها و مشکلات جامعه و مردم باشند. هدف این مرد میانسال نیز قطعا همین موضوع بوده است. بنابراین وزیر موظف است به صحبت های مرد گوش دهد و در راستای بهبود شرایط وی تلاش کند.

وی در ادامه بیان کرد: اما در برخی شرایط مسئولان و وزیران نیز به دلیل حجم زیاد و خستگی ناشی ازکار مغزشان دیگر یاری نمی کند که چه بگویند. از طرفی دیگر برخی از مسئولان با زبان شوخی و خنده می خواهند در کسری از زمان خنده کوتاه مدتی را بر روی لبان مردم بنشانند.

 

همتی در پاسخ به این سوال که آیا شما این ویدئو را دیده اید یا خیر، اظهار کرد: خیر بنده این فیلم را مشاهده نکرده ام اما با توجه به شرایط کنونی تمامی مسئولان باید در رفتار و گفتار خود دقت بیشتری بکنند. در نهایت باید گفت که چنین برخوردی زیبنده مردم و وزیران نیست.

 

این عضو فراکسیون امید مجلس دهم در پایان در خصوص آخرین موضوع مورد بررسی در جلسه روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان تصریح کرد: روز گذشته موضوعی در مجلس توسط نمایندگان به امضا رسید که براساس آن تمامی مراکز تجاری و بهداشتی، درمانی موظف به استفاده از سیستمی هستند که به وسیله این سیستم  تمامی خرید ها، ثبت سفارشات و... ثبت شود. هدف از انجام این طرح این است که حیطه مالیات بر مصرف کننده کوتاهی و یا اجحافی صورت نگیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر