کد خبر: 51477
A

دفاع تمام قد رحیم‌پور ازغدی از تجمع فیضیه؛ آثارش بعد مشخص می‌شود/ کسانی که نه در مبارزات انقلاب و نه در جبهه بودند الان مدعی شده اند

رحیم‌پورازغدی گفت: نشست فیضیه قم در مردادماه 97، یک نقطه عطف دیگر با حضور هزاران طلبه در دفاع از عدالت اقتصادی و مبارزه با فساد بود و ان‌شاءالله آثار خود را در آینده خواهد داشت. فیضیه از خرداد 42 تا امروز، نماد انقلاب اسلامی و خط امام خمینی است. این نهضت که نهضت تقویت حوزه و مرجعیت است، ادامه خواهد یافت.

دفاع تمام قد رحیم‌پور ازغدی از تجمع فیضیه؛  آثارش بعد مشخص می‌شود/ کسانی که نه در مبارزات انقلاب و نه در جبهه بودند الان مدعی شده اند

به گزارش دیده بان ایران؛ حوزه نیوز نوشت: حسن‌ رحیم پورازغدی در پنجمین نشست بصیرتی سیاسی «اولی الابصار» با موضوع «روحانیت و انقلاب اسلامی در موقعیت کنونی» در جمع مدیران و معاونان مدارس علمیه مشهد به نقش حوزه های علمیه در عرصه نظام‌سازی اشاره کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس دو نوع طلبه داشتیم؛ عده‌ای که اهل جبهه نبوده و صرفاً به زندگی خود مشغول بودند و آنان که در صحنه جنگ حضور داشتند و در واقع هم اهل علم و هم اهل عمل بودند.
وی به تفاوت افراد در زمینه بصیرت و آگاهی در هر دوره زمانی اشاره و خاطر نشان کرد: تاریخ ایران می‌تواند به اعدام، تبعید، شکنجه و زندانی شدن حوزویانی که قبل از انقلاب و سپس در جبهه‌های دفاع مقدس برای اقامه قسط و عدل جنگیدند، شهادت دهد. عده‌ای جان خود را فدا می‌کردند، در حالی که گروهی هم نه در مبارزات انقلاب و نه در هیچ عملیاتی در جبهه‌ها حاضر نشدند و الآن مدّعی هستند.
رحیم پور ازغدی به خطر نفوذ در حوزه که امام خمینی(ره) بارها نسبت به حوزه‌های علمیه هشدار دادند، اشاره کرد و افزود: امروز خطری که حوزه های علمیه را تهدید می کند، ضعف استدلالی متولیان فقه و نظام‌سازی است که باعث تن دادن به حاکمیت مؤلفه‌های سکولاریزم در قالب حکومت دینی می‌شود. در واقع، وقتی دروس خارج فقه از صحنه نهادهای عرصه عمومی غائب باشند و در مسائل تکراری فقه عبادی و فردی محدود شوند این عملاً به معنای همدستی ناآگاهانه با سکولاریزم است.
رحیم پورازغدی افزود: امروز جای ده‌ها کرسی درس خارج فقه در موضوعاتی همچون تعلیم و تربیت، احکام جدید قضا، فقه رسانه، فقه فضای مجازی، فقه بانکداری، فقه روابط بین الملل، فقه شهرسازی، معماری، سینما و... خالی است و این خلاء با نظامات غربی در حال پُر شدن است.
رحیم پور ازغدی گفت: متاسفانه بخشی از اتفاقاتی که در عرصه اقتصادی مانند موسسات مالی اعتباری، کلاهبرداری‌ها و فساد مالی روی داد، به لحاظ عملی، محصول ناکارآمدی دولت و به لحاظ نظری، حاصل کم توجهی به فقه حکومتی بود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه خطاب به حاضران گفت: یک جریان به مبانی مرجعیت در حوزه‌های علمیه حمله می‌کند و مدل خشن آن در دوران رضاخانی اتفاق افتاد که حوزه‌های علمیه را تعطیل می‌کرد و مدل نرم آن، جریان روشنفکری غربگرا بوده است که با اصل حوزه، مشکل دارد و می‌خواهد مرجعیت، فقیه و آخوند نباشند.

وی افزود: نشست فیضیه قم در مردادماه 97، یک نقطه عطف دیگر با حضور هزاران طلبه در دفاع از عدالت اقتصادی و مبارزه با فساد بود و ان‌شاءالله آثار خود را در آینده خواهد داشت. فیضیه از خرداد 42 تا امروز، نماد انقلاب اسلامی و خط امام خمینی است. این نهضت که نهضت تقویت حوزه و مرجعیت است، ادامه خواهد یافت.

رحیم پورازغدی در پایان گفت: لُبّ پیام فیضیه، ضرورت اجراء وصیتنامه امام خمینی در باب اصلاح و تکامل حوزه‌ها جهت حفظ و اصلاح نهادهای جمهوری اسلامی و مبارزه با سکولاریزم در حاکمیت بود. حوزه مشهد و قم، جلوداران این نهضت خواهند بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر