کد خبر: 51842
A

توضیحات رئیس پلیس پایتخت درباره سهم مدیریت شهری از جرائم رانندگی

رئیس پلیس پایتخت توضیحاتی را درباره واریز جرائم رانندگی به حساب مدیریت شهری ارائه کرد.

توضیحات رئیس پلیس پایتخت درباره سهم مدیریت شهری از جرائم رانندگی

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه مراسم صبحگاه مشترک یگان‌های فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با حضور در جمع خبرنگاران اظهارکرد: نیمه دوم سال، فصل سخت کار پلیس است و ما در همین راستا نیز برنامه‌ریزی‌های خود را انجام داده‌ایم تا مشکلی به لحاظ ترافیکی و ایمنی برای شهروندان به وجود نیاید.

وی درباره وضعیت ترافیکی پایتخت و این شایعه که می‌گویند پلیس بعضا خود باعث ایجاد ترافیک می‌شود، گفت: چنین چیزی مورد تأیید ما نیست. تعداد خودروها در تهران چهار برابر حجم خیابان‌های ما است و در این میان پلیس تنها می‌تواند تردد شهروندان را تسهیل کند.

سردار رحیمی با بیان اینکه در ابتدای مهرماه حجم ترافیک، افزایشی 30 درصدی داشت افزود: پس از آن هم ترافیک در بزرگراه‌ها افزایشی 50 درصدی داشت، اما نگذاشتیم مشکلی جدی در ترافیک ایجاد شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره کمین برخی از ماموران پلیس، اظهارکرد: هرگونه کمین در سطح شهر تهران ممنوع است و اگر من متوجه چنین موضوعی شوم حتما با آن برخورد خواهم کرد، ضمن اینکه از شهروندان نیز می‌خواهیم در صورت رؤیت چنین موردی حتما مشخصات مامور و موقعیت را به سامانه 197 اطلاع دهند.

سردار رحیمی درباره مدیریت ترافیک به شکل دستی در برخی از تقاطع‌ها و معابر نیز گفت: به دلایل اجرای برخی از طرح‌ها و شرایط ماموران ما گاهی مجبور می‌شوند به شکل دستی نسبت به مدیریت ترافیک اقدام کنند، اما در مجموع ترافیک کلان پایتخت به شکل هوشمند و آنلاین رصد و پایش می‌شود.

وی از افتتاح مرکز جدید کنترل ترافیک خبر داد و گفت: در بازدیدی که حدود 16 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مقر ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ داشتند، آن‌ها از اقدامات پلیس تقدیر و قدردانی کردند. همچنین این نمایندگان از مرکز بزرگ و هوشمند کنترل ترافیک که یکی از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین مرکز کنترل ترافیک کشور به حساب می‌آید و از فردا افتتاح خواهد شد، بازدید کردند.

سردار رحیمی در پاسخ به سوالی درباره انتقاد اعضای شورای شهر از عدم تخصیص جریمه‌های رانندگی به مدیریت شهری گفت: در این زمینه دولت تصمیم می‌گیرد و برخی از جرائمی که در شهرها رخ داده پس از واریز به خزانه دولت به شهرداری‌ها و جرائمی که در معابر برون شهری رخ داده به وزارت راه تعلق می‌گیرد تا این مبلغ صرف رفع موانع ترافیکی و موارد این چنینی شود./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر