کد خبر: 52223
A

معاون وزیر آموزش و پرورش: تدوین سند حمایت از کالای ایرانی در دستورکار مجلس دانش‌آموزی

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، تدوین سند حمایت از کالای ایرانی، فضای مجازی و تحقق سند تحول بنیادین را از جمله سندهایی دانست که در دستور کار نمایندگان مجلس دانش آموزی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش: تدوین سند حمایت از کالای ایرانی در دستورکار مجلس دانش‌آموزی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علیرضا کاظمی در افتتاحیه نهمین دوره مجلس دانش آموزی با بیان اینکه این مجلس الگویی برای تمرین دموکراسی و عرصه تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان است اظهار کرد: سخنرانی های شجاعانه و آگاهانه نمایندگان مجلس دانش آموزی در مقابل مسئولان عالی رتبه نظام در عین برخورداری از اعتماد به نفس مهم ترین برونداد این مجلس است.

وی افزود: منتخبان جامعه دانش آموزی فرایندهای مختلفی را طی کرده اند و به این درجه از کمال و بلوغ سیاسی رسیده‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مجلس دانش آموزی یک نهاد صنفی و مشورتی است و ما انتظارات مضاعفی در کنار دیگر کارکردهای آن داریم گفت: ماموریت اصلی مجلس، تقویت روحیه پرسشگری و مطالبه‌گری برای احقاق حقوق دانش آموزان در شش ساحت تعلیم و تربیت است. همچنین بررسی مسائل آموزش و پرورش با نگاه منطقه‌ای و ملی و انعکاس نیازهای دانش آموزان را دنبال می‌کنیم.

کاظمی ادامه داد: کمک به تحقق رویکردهای تحول گرایانه و تحول خواهانه از وظایف نمایندگان مجلس دانش آموزی است تا صدای تحول گرایانه آموزش و پرورش به دل جامعه برسد و در مسیر تحقق سند تحول بنیادین حرکت کنیم.

وی به تدوین برنامه‌ها، طرح‌ها و لوایح در قالب اسناد ملی در مجلس اشاره کرد و گفت: این مجلس از ابتدا تا کنون ۱۱ سند پرافتخار تدوین کرده و در اختیار تصمیم‌گیران در سطوح مختلف قرار داده است که آخرین سند این مجلس، سند حقوق دانش آموزان است.

کاظمیتدوین سند حمایت از کالای ایرانی، فضای مجازی و تحقق سند تحول بنیادین را از جمله سندهایی دانست که در دستور کار نمایندگان مجلس دانش آموزی است گفت: امید است شما دانش آموزان در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی حضور باشکوه در تمام عرصه های انقلاب داشته و طلایه داران دفاع از ارزش‌ها باشید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر