کد خبر: 52298
A
عضو هیات رئیسه مجلس :

شهردار شدن افشانی از ابتدا غیرقانونی بود/ وزارت کشور باید تذکر جدی به شورای شهر تهران بدهد تا این گونه تصمیم نگیرند

امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص قانون منبع بکارگیری بازنشتگان و استثنا قائل شدن برای شهردار تهران گفت: این امکان جود ندارد که این قانون برای شهردار تهران استثنا قائل شود و براساس قانونی که در سال ۹۵ تصویب شد آقای افشانی از ابتدا نمی‌توانست شهردار تهران شود. نمایندگان درباره شهردار تهران نمی‌توانند قانون را دور بزنند، اگر اصلاح‌طلبان به دنبال نفر هستند بیایند ما به آن‌ها معرفی می‌کنیم، مجلس مخالف تبصره و قانون برای یک فرد است من زمانی که مصاحبه آقای وکیلی را دیدم تعجب کردم که در جلسه با نمایندگان تهران خواستار دور زدن قانون شده اند در اینجا باید بگویم دوستان اصلاح طلبان و دولت که شعار قانون‌مداری را می‌دهند خیلی بد است که به دنبال چنین راهی هستند.

شهردار شدن افشانی از ابتدا غیرقانونی بود/ وزارت کشور باید تذکر جدی به شورای شهر تهران بدهد تا این گونه تصمیم نگیرند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص قانون منبع بکارگیری بازنشتگان و استثنا قائل شدن برای شهردار تهران گفت: این امکان جود ندارد که این قانون برای شهردار تهران استثنا قائل شود و براساس قانونی که در سال ۹۵ تصویب شد آقای افشانی از ابتدا نمی‌توانست شهردار تهران شود.

وی ادامه داد: این قانون صراحت دارد که مشمولین ماده ۵ قانون کشوری باید بازنشسته‌ها از دولت بروند، بر همین اساس ما تذکر‌های لازم را به آقای انصاری دادیم که ایشان نمی‌تواند شهردار تهران شود و باید بگویم از اول در خصوص انتخاب افشانی تخلف شده است.

فراهانی تصریح کرد: دوستان شورای شهر باید در انتخاب شهردار تهران دقت‌های لازم را داشته باشند و بیشتر قوانین را در نظر بگیرند؛ برای انتخاب شهردار باید با حقوق دان‌ها و افراد آگاه مشورت کنند تا شهر در انتظار تصمیمات نادرست آنان قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه به این تصمیمات شهر تهران ضرر می‌بیند عنوان کرد: مردم تهران چه گناهی کردند که این نماینده‌ها را انتخاب کردند به نظر من وزارت کشور باید تذکر جدی به شورای شهر تهران بدهد تا بدین گونه تصمیم نگیرند.

نماینده مردم قم گفت: شهردار باید ثبات داشته باشد تا مدیریت کند زمانی که این افراد هر روز یک نفر را برای مدیریت شهر انتخاب می‌کنند نمی‌تواند کار کند، مشکحل خواهیم داشت. 

فراهانی گفت: نمایندگان درباره شهردار تهران نمی‌توانند قانون را دور بزنند، اگر اصلاح‌طلبان به دنبال نفر هستند بیایند ما به آن‌ها معرفی می‌کنیم، مجلس مخالف تبصره و قانون برای یک فرد است من زمانی که مصاحبه آقای وکیلی را دیدم تعجب کردم که در جلسه با نمایندگان تهران خواستار دور زدن قانون شده اند در اینجا باید بگویم دوستان اصلاح طلبان و دولت که شعار قانون‌مداری را می‌دهند خیلی بد است که به دنبال چنین راهی هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر