کد خبر: 52302
A

تشکیل کمیته‌ای برای بررسی وضعیت شهردار تهران با اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان

دبیر مجمع نمایندگان تهران از تشکیل کمیته پنج نفره مشترکی از شورای شهر و نمایندگان تهران برای بررسی ابعاد حقوقی قانون منع به کارگیری بازنشستگان و شمولیت آن برای شهردار تهران خبر داد.

تشکیل کمیته‌ای برای بررسی وضعیت شهردار تهران با اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان

به گزارش دیده بان ایران؛ علیجانی در توضیح جلسه شب گذشته مجمع نمایندگان تهران با اعضای شورای شهر تهران موسوم به جلسه ۵۱ نفره گفت: در این نشست ابعاد حقوقی اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان درباره شهردار تهران مورد بررسی قرار گرفت. استدلال بیشتر اعضای شورای شهر آن بود که قانونا شهردار شامل این قانون نمی‌شود.

وی افزود: در این بین در کلیت جلسه بعضی از افراد معتقد به شمولیت شهردار ذیل قانون منع به کارگیری بازنشستگان بودند و برخی نظر مخالف داشتند. قرار شد کمیته پنج نفره‌ای متشکل از فتحی، حضرتی و وکیلی و دو نفر از اعضای شورای شهر برای بررسی بیشتر ابعاد حقوقی این موضوع تشکیل شود.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد استعلامی از اداره کل قوانین مجلس شورای اسلامی گرفته شود، چون نظراتی درباره قوانین مقدم و موخر مطرح می‌شد و این که قانون انتخاب شهردار قانون خاص بوده و قانون مجلس شورای اسلامی قانون عام است. موضوع استفساریه هم مطرح شد، اما پایه قوی نداشت.

علیجانی یکی دیگر از موارد مطرح شده در این جلسه را ارائه‌ی طرح دو فوریتی برای اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان عنوان و اظهار کرد: در این جلسه در مورد این بحث شد که ظرفیت ارائه‌ی چنین طرحی وجود دارد، ولی قبل از پرداختن تمامی این پیشنهادات قرار است کمیته بر روی ابعاد حقوقی این قانون بررسی‌های بیشتری را انجام دهد.

دبیر مجمع نمایندگان تهران در پایان گفت که در این جلسه لایحه مالیات بر ارزش افزوده که مراحل نهایی بررسی آن در کمیسیون اقتصادی طی می‌شود نیز مورد بررسی قرار گرفت و اعضای شورای شهر دیدگاه‌های خود را مطرح کرد./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر