کد خبر: 52782
A

عضو شورای شهر تهران: حامیان شورای شهر دوم برای بیشتر شدن مشکلات شورای فعلی تلاش می‌کنند

میر لوحی: یک جریان سیاسی خاص که شورای دوم و آن عملکرد از آبادگران را قبول دارد و تقدیس می‌کند، عملا در رفتار و رویکرد نشان داده‌ند اند با ادواری مانند شورای اول و شورای پنجم خیلی موافق نیستند و هرچقدر بتوانند سعی می‌کنند تا مشکلات و موانع در شورا را بیشتر کنند.

عضو شورای شهر تهران: حامیان شورای شهر دوم برای بیشتر شدن مشکلات شورای فعلی تلاش می‌کنند

به گزارش دیده بان ایران، محمود میرلوحی با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهرها و روستاها یک سازمان مهم و اساسی در کشور هستند و در قانون نیز در اصول 3 و 4 و 5 و ... به جایگاه و شان آن اشاره شده است، گفت: ما به عنوان جریان اصلاحات که شوراها را پایه‌گذاری کردیم و امروز نیز تلاش داریم که سطح و شان آن را حفظ کرده و ارتقا بدهیم طبعا تحت انتقادها و فشارهایی قرار داریم که تا حدودی این رویه طبیعی است و اعتقاد داریم که می‌توان این انتقادات و سوءبرداشت‌ها را با گفت‌وگو برطرف کرد. ما همواره به تضارب افکار اعتقاد داشتیم و وجود آرا و افکار مختلف را مهم و ضروری دانسته‌ایم.

 

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: البته یک جریان سیاسی خاص که شورای دوم و آن عملکرد از آبادگران را قبول دارد و تقدیس می‌کند، عملا در رفتار و رویکرد نشان داده‌ند اند با ادواری مانند شورای اول و شورای پنجم خیلی موافق نیستند و هرچقدر بتوانند سعی می‌کنند تا مشکلات و موانع در شورا را بیشتر کنند.

 

این عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان با بیان اینکه قریب به 120 هزار نفر در سراسر کشور عضو شوراهای اسلامی شهرها و روستاها هستند که از این میان سهم شهرها و کلانشهرها حدود 7 هزار نفر است، گفت: در چنین مجموعه گسترده و بزرگی بدیهی است که بعضا در یک یا دو مورد خاص اشکالاتی وجود داشته باشد ولی برخی علاقه دارند که این مشکلات را بزرگتر از آنچه که هست نشان بدهند.

 

وی افزود: حال آنکه صاحب‌نظران و کارشناسان به خوبی می‌دانند که در شرایطی که اگر قرار است در کشور مردم‌سالاری مستقر باقی بماند و پیشرفت کند، با توجه به اوضاع بنگاه‌داری دولت و مشکلاتی که جامعه با آن مواجه است و همین طور مفاسدی که در کشور رخ می‌دهد، بهترین راهکار واگذاری امور به دست خود مردم است که شوراها بخشی از همین مساله و اصل است و بر همین اساس باید از شوراها حمایت کرد.

 

میرلوحی با بیان اینکه در شورای شهر تمام تلاش اعضا در شفاف سازی و تحقق مطالبات عمومی و برخورد و مبارزه با اشکال مختلف فساد و تخلف است، تصریح کرد: شهری مانند تهران قریب به 23 هزار میلیارد تومان بودجه دارد که به تعابیری تفاوت چندانی با بودجه عمرانی کشور ندارد. طبیعی است که وقتی چنین بودجه‌ای به شورای شهر و شهرداری وارد شود، وظایف و حساسیت ها دوچندان می‌شود و همین مساله می‌طلبد که تمامی موضوعات شفاف و دقیق پیگیری شود که ما نیز تصمیم به همین مساله داریم.

 

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: با این حال ما شاهد آن هستیم که برخی می‌گویند باید شورای نگهبان بر شوراها نظارت داشته باشد که چرا مثلا فلان فردی مثل میرلوحی در شوراست.

 

وی در پاسخ به این پرسش که با چنین روندی فکر می‌کنید انتقادات علیه شورای شهر و شهرداری تهران تا چه زمانی ادامه داشته باشد، گفت: قطعا اگر قرار بر این شود که آقای افشانی هم تغییر کنند که البته هنوز چیزی درباره رفتن ایشان مشخص نشده و هنوز چیزی به شورای شهر ابلاغ نشده است، باید بگویم که همین رویه برای شهردار بعدی هم تکرار می شود. باید بپذیریم که در کشور ما اشکالاتی وجود دارد.

 

میرلوحی تصریح کرد: کشور ما می تواند در چند وضعیت قرار داشته باشد. یکی آن است که بین همه دستگاه‌ها و نهادها یک همگرایی ویژه شکل بگیرد که در دوران آقای احمدی نژاد این روند را تجربه کردیم و شاهد بودیم و در نهایت دیدیم کشور دچار چه خسارت‌هایی شد. روند دوم آن است که امروز شاهد هستیم. بخشی از امور در اختیار اصولگرایان و بخش دیگری در اختیار اصلاح‌طلبان است و به نظر می‌رسد که این رویه آثار بهتری دارد.

 

این عضو شورای شهر همچنین درباره حواشی که اخیرا درباره استخدام خویشاوندانش در ارگان‌های شهری مطرح شده است، تاکید کرد: من از شفاف‌سازی در هر زمینه‌ای استقبال می‌کنم و امروز هم اعلام می‌کنم که اگر کسی طی سابقه 30 سال خدمت من توانست سند یا مدرکی پیدا کند که من در جایی از هر نوع رانتی استفاده کردم در تلویزیون اعلام کند. اگر صحبتی هم درباره دختر من مطرح است باید بگویم که او از 6 سال پیش در شغل خودش استخدام شده و تحصیلات مرتبط با این شغل را دارد و این منصب او هیچ ارتباطی با شورا و شهرداری ندارد و سوابق او نیز موجود است.

 

وی افزود: درباره برادرزاده‌ام نیز باید بگویم که او از دوره قبلی شورای شهر تا امروز جز مشاوران آقای سالاری بوده و کارشناسی ارشد معماری دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر