کد خبر: 52800
A

سخنگوی شورای تهران: منتظر نتیجه تلاش فراکسیون امید هستیم

علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای تعیین وضعیت ادامه فعالیت شهردار تهران منتظر نتیجه تلاش های فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی می مانیم.

سخنگوی شورای تهران: منتظر نتیجه تلاش فراکسیون امید هستیم

به گزارش دیده بان ایران؛ بر اساس اعلام برخی منابع خبری، معاون قوانین مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه خطاب به رئیس شورای عالی استان ها عنوان کرده انتخاب افراد بازنشسته یا بازخرید به عنوان شهردار ممنوع است اما علی مطهری نماینده مجلس بیان کرده است که قانون منبع به کارگیری بازنشستگان مشمول شهردار تهران نمی شود.
پس از جلسه هفته گذشته اعضای شورای اسلامی شهر تهران با نمایندگان عضو فراکسیون امید مجلس باموضوع بررسی راهکارها در زمینه ادامه فعالیت شهردار تهران، اعلام شد که فراکسیون امید به دنبال طرحی دوفوریتی برای اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان است.
برخی منابع حتی اعلام کرده بودند که قرار است طرح مذکور با سه فوریت در مجلس پیگیری شود.
اما طی روزهای گذشته بعضی خبرها به نقل از یکی از نمایندگان مجلس حاکیست که پیگیری این طرح ها منتفی است لذا اینک سخنگوی شورای شهر تهران تاکید دارد تا مشخص شدن نتیجه تلاش های این فراکسیون منتظر هستند.
اعطا روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی شهر تهران تا پایان هفته منتظر تلاش فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی می مانند و پس از آن در جلسه هم اندیشی موضوع را بررسی خواهند کرد.
اعضای پنجمین دوره شورای شهر تهران از شهریور سال 96 تاکنون دو شهردار را انتخاب کرده اند.
پس از استعفای محمدعلی نحفی، سید محمد علی افشانی 23 اردیبهشت ماه امسال به عنوان شهردار تهران انتخاب شد.
مدیران شهری پایتخت حفظ ثبات شهری این کلانشهر را بویژه در شرایط کنونی بسیار مهم می دانند و تاکید دارند همه ظرفیت های قانونی برای ادامه فعالیت افشانی باید به کار گرفته شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر