کد خبر: 52811
A

قتل حقوقدان فرشید هکی در تهران + جزییات و عکس

خبرگزاری رکنا عبدالرضا داوری در ساعت ۱۸:۳۰ عصر یکشنبه در توییتر نوشت: «خبر تکان دهنده بود. دکتر «فرشید هکی» حقوقدان و اقتصاددان عدالتخواه و مشاور علمی نشریه بررسی‌های اقتصادی، ساعاتی قبل به طرز فجیعی به قتل رسید.

قتل حقوقدان فرشید هکی در تهران + جزییات و عکس

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری رکنا نوشت: دکتر فرشید هکی فعال حقوق بشر و کودکان کار که موسسه پیشتازان توسعه را در حمایت از آنها تاسیس کرده بود به ضرب چاقو در مقابل منزلش به قتل رسید. اخبار رسیده حاکی از آن است که قاتل یا قاتلین پس از به قتل رساندن دکتر هکی جنازه وی را آتش زده و سوزانده‌اند.

 

44656_792

بر اساس فایل صوتی توضیحات یکی از همکاران فرشید هکی به نام «مدیری» که داوری منتشر کرده، او می‌گوید ممکن است یک خصومت شخصی و یا مربوط به پرونده‌های وکالتش بوده است.

فرشید هکی به گفته‌ی وی نزدیک خانه با چاقو به قبل رسیده و جسدش آتش زده شده است.

متن کامل نامه دکتر عبدالرضا داوری به دادستان تهران دکتر جعفری دولت آبادی دادستان تهران درباره قتل فجیع دکتر فرشید هکی

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر عباس جعفری دولت آبادی

دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران

سلام علیکم

احتراما همانگونه که مستحضرید برادرمان جناب اقای «دکتر فرشید هکی»، مشاور علمی ماهنامه بررسیهای اقتصادی، به طرز فجیعی به قتل رسیده و پس از قتل، جسد وی را مثله و به آتش کشیده اند.

باتوجه به جایگاه رفیع علمی و نقش برجسته اجتماعی آن مرحوم در بسط بینش و روش عدالتخواهانه، از جنابعالی توقع داریم به قید فوریت، دستور شناسایی، تعقیب و مجازات جنایتکارانی که این اقدام غیرانسانی و وحشیانه را رقم زده اند، صادر فرمایید.

پیشاپیش از مساعدت تان سپاسگزارم وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون.

عبدالرضا داوری

صاحب امتیاز و مدیرمسئول ماهنامه بررسیهای اقتصادی

11

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر