کد خبر: 52902
A
محمد سالاری در گفت و گو با دیده بان ایران؛

مجلس هرتصمیمی درباره افشانی اتخاذ کند، ما اطاعت می کنیم/ برخی کارشناسان برجسته نظرشان این است که این قانون شامل شهردار تهران نمی شود

این عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا اصلاح طلبانی که پایه گذار قانون منع به کارگیری بازنشستگان بودند، در حال حاضر تمام وقت خود را صرف ماندن افشانی کرده اند، گفت: بنده معتقدم که تلاش اعضای شورای شهر و یا تعدادی از نمایندگان مردم تهران در مجلس به هیچ عنوان تعبیر به بی قانونی و یا قانون ناپذیری نیست چرا که قانون پذیری از عوامل اصلی گفتمان اصلاحات شمرده می شود. البته اصلاح طلبان به ویژه اعضای شورای شهر تهران براین باور هستند که اگر عدم تسهیل سریع به دلیل قانون حقی از شهرداتهران و یا شهرداران کلانشهرها ضایع شود، کاری غیرقانونی است.

مجلس هرتصمیمی درباره افشانی اتخاذ کند، ما اطاعت می کنیم/ برخی کارشناسان برجسته نظرشان این است که این قانون شامل شهردار تهران نمی شود

دیده بان ایران_ سپیده اجلالی: صبح امروز سیداحسان قاضی ‌زاده هاشمی در جمع خبرنگاران از جمع شدن عده‌ای از نمایندگان در دفتر شهردار تهران و تماس با نمایندگان دیگر، جهت تصویب «استفساریه قانون منع به کارگیری بازنشستگان» خبر داد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به تلاش برخی از نمایندگان برای تهیه استفساریه ای در جهت مستثنی کردن شهردار تهران از قانون منع به کارگیری بازنشستگان، اظهار داشت: متاسفانه برخی از نمایندگان پس از آنکه طرح دوفوریتی مستثنی کردن برخی بازنشستگان منتفی شد، به دنبال استفساریه ای برای مستثنی کردن شهردار تهران از این قانون هستند.

 

در همین رابطه محمد سالاری، عضو شورای شهر پنجم تهران، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: بنده در این مورد اطلاعی ندارم و این خبر را نشنیده ام.

وی درخصوص آخرین گمانه زنی ها مبنی بر ماندن و یا رفتن افشانی از ساختمان بهشت تهران اظهار کرد: در هفته گذشته جلسه مشترک نمایندگان تهران با اعضای شورای شهر برگزار شد.  در این جلسه آقای عارف به عنوان رئیس این جلسه مقرر کردند که لازم است کمیته ای متشکل از 2 تن از اعضای شورای شهر تهران(آقایان امینی  و رسولی) و 3 تن از اعضای نمایندگان تهران(آقایان حضرتی، وکیلی و...) جهت بررسی های حقوقی مجلس و سازو کارهای لازم مبتنی بر قوانین و براساس آئین نامه داخلی مجلس را برای ارائه طرح دو فوریتی (که نیاز به امضای تعداد قایل توجهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را دارد) و یا درخواست استفساریه  از مجلس در خصوص این که آیا شهرداران کلانشهرها مشمول قانون منع به کارگیری بازنشتگان خواهند شد یا خیر به وجود آمد.

 

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای پنجم تهران در ادامه تصریح کرد: گفتنی است پس از برگزاری این جلسه بنده اخبار را از رسانه ها دنبال می کنم و در جریان اتفاقات داخل مجلس نیستم. نتیجه جلسه هم اندیشی امروز شورای شهر تهران نیز مبنی بر رای کمیته تشکیل شده از اعضای شورای شهر و نمایندگان تهران بود. در واقع رای نهایی در مورد ماندن یا رفتن افشانی بسته به رای این کمیته است.

 

نایب رئیس فراکسیون اصلاح طلبان در شورای شهر تهران همچنین تاکید کرد: مبحث دیگری که تمامی اعضای شورای شهر بر آن اتفاق نظر دارد، اصل قانون پذیری در شورای پنجم شهر تهران است. به همین دلیل مجلس هرتصمیمی که درباره آقای افشانی اتخاذ کند، اعضای شورای شهر نیز در راستای همان تصمیم و قانون عمل خواهند کرد البته اعضای شورای شهر نیز از تمام ابزارهای قانونی جهت تثبیت و یا رقم زدن ثبات مدیریتی استفاده خواهد کرد.

 

سالاری درمورد گزینه های مطرح شده در صورت رفتن افشانی تصریح کرد: قرار براین شد اعضای شورای شهر تهران تا هفته آینده منتظر تصمیم مجلس درباره وضعیت آقای افشانی بمانند. از سویی دیگر تمامی اعضای شورا بر این باور هستند که تا مشخص شدن وضعیت افشانی از سوی مجلس اقدام به مطرح کردن و بررسی گزینه بعدی و احتمالی برای سکانداری شهرداری تهران نباشند.

این عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا اصلاح طلبانی که پایه گذار قانون منع به کارگیری بازنشستگان بودند، در حال حاضر تمام وقت خود را صرف ماندن افشانی کرده اند، گفت: بنده معتقدم که تلاش اعضای شورای شهر و یا تعدادی از نمایندگان مردم تهران در مجلس به هیچ عنوان تعبیر به بی قانونی و یا قانون ناپذیری نیست چرا که قانون پذیری از عوامل اصلی گفتمان اصلاحات شمرده می شود. البته اصلاح طلبان به ویژه اعضای شورای شهر تهران براین باور هستند که اگر عدم تسهیل سریع به دلیل  قانون حقی از شهرداتهران و یا شهرداران کلانشهرها ضایع شود، کاری غیرقانونی است. 

سالاری در پایان گفت: بنده معتقدم افرادی که می گویند اصلاح طلبان و اعضای شورای شهر قاون شکنی می کنند در واقع فرافکنی کرده و هیچگونه صحت و سقمی ندارد. تمامی حقوقدانان برجسته کشور اعم از آقای کشاورز نیز براین باورهستند که این قانون شامل شهرداری تهران نمی شود لذا به همین دلیل است که کمیته به دنبال راهکار نهایی و قانونی این مسئله است. گفتنی است اگر مجلس عدم ماندن افشانی را تایید کند به سرعت او و تمامی اعضا از این قانون اطاعت خواهند کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر