کد خبر: 52917
A

منهدم شدن باند ربایش و آزار و اذیت دختران در تهران

رییس پلیس تهران بزرگ گفت: ۱۰ قبضه سلاح کلت کمری، دو قبضه کلاش جنگی، ۲ عدد نارنجک دست‌ساز و مقادیری فشنگ به همراه ۶۴ قبضه انواع سلاح سرد کشف و ضبط شده است.


منهدم شدن باند ربایش و آزار و اذیت دختران در تهران

به گزارش دیده بان ایران؛ سردار حسین رحیمی در حاشیه چهارمین طرح دستگیری اراذل و اوباش در جمع خبرنگاران گفت: چهارمین مرحله برخورد با اراذل و اوباش، مزاحمین نوامیس در چند روز گذشته براساس گزارشات مردمی، اقدامات اطلاعاتی و تماس با فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اجرا شد و براساس آن ۲۲۵ عملیات طی ۴۸ ساعت گذشته در نقاط مختلف و آلوده شهر تهران اجرا شد.

وی ادامه داد: همچنین در این طرح ۲۱۰ واحد صنفی اعم از قهوه‌خانه و باشگاه‌های بدنسازی، ۶۸ پارک و تفرجگاه و ۲۵ نقطه که براساس تماس‌های مکرر مردم در رابطه با حضور اراذل و اوباش شناسایی شده بود، پاکسازی شد.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به دستگیری اراذل و اوباش در این طرح گفت: ۲۴۰ نفر از اراذل و اوباش، مزاحمین نوامیس، غصب عناوین، تجاوز به عنف، تخریب اموال عمومی و تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی می‌کردند در این طرح دستگیر شدند که ۴۵ نفر از این افراد زیر ۱۸ سال بوده و به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند. همچنین از مجموع این ۲۴۰ نفر ۵۱ نفر دارای سوابق زندان و بازداشت بودند.

سردار رحیمی با اشاره به انواع سلاح کشف شده در این طرح گفت: ۱۰ قبضه سلاح کلت کمری، دو قبضه کلاش جنگی، ۲ عدد نارنجک دست‌ساز و مقادیری فشنگ به همراه ۶۴ قبضه انواع سلاح سرد کشف و ضبط شده است.

سردار رحیمی با اشاره به افراد دستگیر شده در این طرح گفت: گروهی از این افراد تحت عنوان پلیس اماکن به واحدهای صنفی مراجعه و اقدام به اخاذی می‌کردند. همچنین یک باند که به صورت مسلحانه بعد از سرقت از رایزن ژاپن اقدام به سرقت یک خودروی لوکس در خیابان اندرزگو کرده بود نیز شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: همچنین دو باند اراذل و اوباش که در نقاط مختلف تهران اقدامات اوباش‌گرانه داشتند و هر دو اعضای این باند قصد خروج از مرزهای کشور را داشتند شناسایی و دستگیر شدند. همچنین باندی که اقدام به ربایش دختران و آزار و اذیت آنها در منطقه‌ای از تهران می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند و کلاهبرداران اینترنتی که دارای سوابق قبلی بودند نیز شناسایی و دستگیر شدند. این کلاهبرداران که سابقه ارتکاب همین جرم را دارند اقدام به ۴.۵ میلیارد تومان کلاهبرداری از طریق اینترنت کرده بودند.

وی گفت: سرقت مسلحانه در شهرک بوعلی در منطقه سعادت‌آباد صحت ندارد و ما در تهران وضعیت امنیتی مطلوبی داریم.

او ادامه داد: در حال حاضر سرقت‌های خرد در تهران افزایش پیدا کرده و ما در همین زمینه طرح‌های ویژه‌ای داریم که از روز گذشته طرح مبارزه با سرقت در تمام کلانتری‌ها با همکاری یگان امداد و گشت انتظامی و پایگاه‌های آگاهی انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به کشف وضبط انواع کتاب قاچاق و غیرمجاز گفت: اقدام دیگری که در این طرح صورت گرفته برخورد با کسانی بود که اقدام به نشر کتاب‌های غیرمجاز و ضاله می‌کردند و در عملیاتی که در چندین نقطه شهر تهران انجام شد ۳۳۳ هزار جلد کتاب که در ۱۶ انبار دپو شده بود کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه این کتاب‌ها توسط ۹۰۰ دستفروش کتاب غیرمجاز در سراسر کشور به فروش می‌رسیدند گفت: در این رابطه ۱۵ نفر از افرادی که اقدام به چاپ و نشر و توزیع این کتاب‌های قاچاق می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند. همچنین کتاب‌های فاقد مجوز نشر و ضاله و کتاب‌های کپی‌ شده جمع‌آوری و کشف و ضبط شدند. این طرح در جهت حمایت از نویسندگان، ناشران، فروشندگان کتب ادامه دارد./ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر