کد خبر: 53004
A

نعمت احمدی: افشانی مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نمی‌شود/ قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان عطف به‌ماسبق نمی‌شود

یک حقوقدان گفت: علاوه بر اینکه شهرداران مشمول انتصاب‌های انتخابی می‌شوند، باید متوجه این نکته باشیم که حتی اگر این قانون را پذیرفته و قانون را مشمول شهرداران بدانیم، باز هم این قانون دلیلی بر برکناری شهرداران کنونی نمی‌شود. در واقع طبق این قانون نباید بعد از تصویب نهایی آن ، افراد بازنشسته انتخاب شوند.

نعمت احمدی: افشانی مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نمی‌شود/ قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان عطف به‌ماسبق نمی‌شود

نعمت احمدی حقوقدان با اشاره به مطرح شدن این فرضیه که شهرداران باید مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان باشند، گفت: در این خصوص باید ابتدا اعلام کرد که برخی مناصب و مسئولیت‌ها انتخابی هستند و به نوعی متفاوت از مناصب استخدامی و دولتی محسوب می‌شوند.

به گزارش دیده بان ایران؛ این حقوق‌دان تاکید کرد: انتخاب شهرداران توسط شوراها انجام می‌شود و اعضای شورای شهر که منتخب مردم هستند، شهردار را انتخاب می‌کنند و اساسا انتصاب این چنینی ربطی به انتصاب‌ها و استخدام‌های دولتی ندارند که بخواهیم آن را مشمول این قانون اخیر مجلس شورای اسلامی فرض کنیم.

او ادامه داد: انتصاب شهرداران انتخابی است که از جانب مردم انجام می‌گیرد و با انتصاب‌هایی مانند استانداران و فرمانداران فرق دارد و قانون نباید چنین باشد که در آزادی انتخاب مردم محدودیت ایجاد کند.

احمدی با بیان اینکه این قانون عطف به‌ماسبق نمی‌شود، به اعتمادآنلاین توضیح داد: علاوه بر اینکه شهرداران مشمول انتصاب‌های انتخابی می‌شوند، باید متوجه این نکته باشیم که حتی اگر این قانون را پذیرفته و قانون را مشمول شهرداران بدانیم، باز هم این قانون دلیلی برای برکناری شهرداران کنونی نمی‌شود.

او اضافه کرد: در واقع طبق این قانون نباید بعد از تصویب نهایی آن، افراد بازنشسته انتخاب شوند. یعنی اگر آقای افشانی مشمول این قانون مفروض شود، آقای افشانی در این دوره می‌تواند شهردار بماند ولی از دوره بعدی چنین امکانی را ندارد./اعتماد آنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر