کد خبر: 53070
A
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی:

تصویر تسلیم شدن ملوانان آمریکایی وارد کتاب درسی شد/ همانگونه که از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتیم از دیوار تحریم ها نیز بالا خواهیم رفت

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی گفت: تصویر تسلیم شدن ملوانان آمریکایی در کتاب درس آمادگی دفاعی پایه دهم وارد شده تا عزت ایران و ذلت آمریکا را به نمایش بگذاریم.

تصویر تسلیم شدن ملوانان آمریکایی وارد کتاب درسی شد/ همانگونه که از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتیم از دیوار تحریم ها نیز بالا خواهیم رفت

به گزارش دیده بان ایران؛ سرهنگ «علی صابر ماهانی» روز شنبه در نشست خبری در تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی اظهار داشت: امسال در 13 آبان ماه با صدایی بلند اعلام می کنیم همانگونه که سال 58 از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتیم از دیوار تحریم ها نیز بالا خواهیم رفت و سد تحریم ها را می شکنیم. 
وی افزود: در راستای استکبارستیزی در قالب اردوها، بازدید از موزه عبرت و لانه جاسوسی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است تا آنها از توطئه های شوم آمریکایی ها آگاه شوند. 
وی با بیان اینکه 36 هزار دانش آموز شهید داریم که در طول دفاع مقدس با شناخت تکلیف خود از آرمان های خود و انقلاب دفاع کردند، تصریح کرد: آنهایی که دیروز در شناسنامه خود دست می بردند امروز برای ما شناسنامه و سند شده اند. 
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی با اعلام اینکه هفته بسیج دانش‌آموزی از 7 تا 13 آبان برگزار می شود و روز هشتم آبان به دلیل شهادت حسین فهمیده روز بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است، بیان داشت: برخی مدارس بیش از 200 شهید تقدیم انقلاب کرده اند لذا بزرگداشت این شهدا یک امر ضروری است. 
سرهنگ صابر ماهانی با اشاره به اینکه در پایان این هفته نیز روز 13 آبان است که سه مناسبت تبعید امام خمینی( ره)، کشتار دانش آموزان در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی را در برمی گیرد، افزود: باید در جهت بصیرت افزایی دانش آموزان برای آشنایی با این وقایع تلاش کنیم. 
وی به جایگاه قانونی سازمان بسیج دانش آموزی مصوب سال 75 اشاره کرد و گفت: این سازمان به عنوان تشکل قانونی در مدارس و در تمامی سطوح تحصیلی فعالیت دارد که در ابتدایی با عنوان «امیران»، در متوسطه اول با عنوان «پویندگان» و در متوسطه دوم با عنوان «پیشگامان» فعال هستند.
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی ادامه داد: در دوران ابتدایی معلم محور فعالیت و برنامه های بسیج است و در متوسطه اول هم فرمانده معلم و جانشین یکی از دانش آموزان است و در متوسطه دوم مسئولیت بسیج دانش آموزی به خود دانش آموزان سپرده شده است. 
صابر ماهانی تصریح کرد: در متوسطه دوم فرمانده بسیج دانش آموز است به همین خاطر تابستان امسال اردوی تشکیلاتی برای 17 هزار نفر از دانش آموزانی که قرار بود به عنوان فرمانده بسیج دانش‌آموزی فعالیت کنند، برگزار کردیم تا بتوانند در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و دفاع و جهادی در مدارس فعال باشند.
وی با بیان اینکه هر سال یک الگوی تربیتی به دانش آموزان معرفی می شود، یادآور شد: امسال نوجوانی به نام طحانیان را که خاطرات دوران اسارت خود را در قالب‌ کتابی منتشر کرده و رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تقریظ کردند به عنوان الگو به دانش آموزان معرفی می کنیم. /ایرنا
ادامه دارد.. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر