کد خبر: 53141
A
معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده:

۲۷ درصد زنان ایران تحصیلات دانشگاهی دارند/ ۳۰ درصد از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های ما را خانم‌ها تشکیل می‌دهند

عصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده: امروز ۳۰ درصد از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های ما را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. یکی از کارها و اولویت‌ها در حوزه توان‌افزایی اقتصادی زنان، مسأله اشتغال و کارآفرینی است. زنان سرپرست خانوار در این بخش در اولویت هستند. ما بین ۳ تا ۴ میلیون زن سرپرست خانوار داریم.

 ۲۷ درصد زنان ایران تحصیلات دانشگاهی دارند/  ۳۰ درصد از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های ما را خانم‌ها تشکیل می‌دهند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهوری  در امور زنان و خانواده با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: یکی از کارها و اولویت‌ها در حوزه توان‌افزایی اقتصادی زنان، مسأله اشتغال و کارآفرینی است. زنان سرپرست خانوار در این بخش در اولویت هستند. ما بین ۳ تا ۴ میلیون زن سرپرست خانوار داریم.

به گفته او، یک میلیون و ۲۹۷ هزار و ۳۰۰ دختر ۳۰ تا ۵۰ ساله داریم که ازدواج نکرده‌اند، همین تعداد پسر هم داریم زیرا سن ازدواج به تأخیر افتاده است؛ مناسبات اجتماعی، فقدان گفت‌وگو، بحث تحصیل و مسائل اقتصادی از جمله عواملی هستند که سبب این امر شده‌اند. ابتکار افزود: باید زمینه‌ها را برای انتخاب خوب جوانان فراهم کنیم. یکی از مهم‌ترین بحث‌ها اقتصادی است. وقتی جوانان کار خوب و پشتوانه اقتصادی قابل اتکایی داشته باشند، می‌توانند خانواده تشکیل دهند و طبعاً تسهیلات و وام‌هایی که در این زمینه وجود دارد با همین نگاه شکل گرفته و دولت هم در این زمینه مصمم است که این امر عملی شود. وی ادامه داد: تمام تلاش ما در مسأله آموزش‌های قبل از ازدواج، حین ازدواج و بعد ازدواج این است که این نوع روابط، روابط خیلی خوبی باشد و مبتنی بر احترام متقابل باشد و بتوانیم خانواده‌های سالم و شکوفایی را در جامعه داشته باشیم. به گفته او، یکی از پرشتاب‌ترین نرخ‌های رشد «امید به زندگی» برای ایرانیان بوده است. ایرانیان از حدود ۵۵ سال به حدود ۷۴ سال رسیده‌اند. یا در حوزه سواد از سواد بسیار پایینی که در دوره قبل انقلاب بود، تا امروز که بالای ۹۰ درصد سواد وجود دارد، مخصوصاً در خانم‌ها که سریع این بی‌سوادی را کم کردند. ۲۷ درصد خانم‌های ما تحصیلات دانشگاهی دارند و امروز ۳۰ درصد از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های ما را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. این هم امر جالبی است که این میزان خانم‌ها توانستند در دانشگاه‌ها به عنوان اعضای هیأت علمی پیش روند و کرسی‌های دانشگاه را در مراتب مختلف هیأت علمی کسب کنند و در عرصه ورزش هم که امروز ورزش قهرمانی ما فوق‌العاده است.

 


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر