کد خبر: 53157
A

شهردار جدید تهران 22 آبان انتخاب می شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تشریح فرآیند انتخاب شهردار در دور جدید اعلام کرد که 22 آبان شهردار تهران انتخاب می شود.

شهردار جدید تهران 22 آبان انتخاب می شود

به گزارش دیده بان ایران، علی اعطا روز یکشنبه پیش از شروع نود و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: در جلسه هم اندیشی صبح امروز در خصوص فرآیند انتخاب شهردار جدید تصمیم گیری شد.

وی در خصوص این فرآیند توضیح داد: هر یک از اعضای شورا فردا پنج گزینه خود را معرفی می کنند و پس از آن روز شنبه 12 آبان رای گیری انجام، پنج نفر نهایی انتخاب می شوند و 18 آبان برای ارائه برنامه خود به صحن می آیند.
اعطا تاکید کرد که در این دوره گزینه های پیشنهادی تنها نقطه نظرهای خود را در مورد برنامه سوم توسعه بیان می کنند.

وی ادامه داد: گزینه های پیشنهادی روز یکشنبه 20 آبان با حضور در جلسه علنی شورا از برنامه های خود دفاع می کنند.

به گفته سخنگوی شورای شهر تهران، در جلسه 20 آبان 2 نفر نهایی انتخاب و روز 22 آبان گزینه نهایی معرفی می شود.

اعطا همچنین در خصوص احتمال نامزد شدن محسن هاشمی رئیس شورا برای تصدی پست شهرداری نیز گفت: محدودیتی برای حضور وی در فهرست پیشنهادی اعضای شورا وجود ندارد اما محمتل است که فردا قبل از اعلام پنج گزینه هر یک از اعضا، در این مورد بحث شود.

وی درباره انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران نیز خاطرنشان کرد: طبق قانون تا زمانی که وزیر کشور حکم شهردار جدید را امضا کند احتمال دارد برای شهرداری تهران سرپرست انتخاب شود.
گفتنی است سید محمدعلی افشانی 23 ادریبهشت به عنوان شهردار تهران انتخاب اما پس از ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان اعلام شد که باید از این مسئولیت کناره گیری کند./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر