کد خبر: 53207
A

ملاقات معصومه ابتکار با مدیر اجرایی صندوق جمعیت ملل متحد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، صبح امروز با خانم ناتالیا کانم، مدیر اجرایی صندوق جمعیت ملل متحد، دیدار و گفتگو کرد.

 ملاقات معصومه ابتکار با مدیر اجرایی صندوق جمعیت ملل متحد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران و به نقل از پایگاه  اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده؛ این نشست پس از مراسم اختتامیه کنفرانس منطقه آسیا – اقیانوسیه نقش خانواده، اجتماع، و دولت در جوامع رو به سالمندی در هتل استقلال صورت گرفت.

معصومه ابتکار در این جلسه که انوشیروان محسنی بند پی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فریده اولادقباد رییس فراکسیون مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند ضمن خوشامدگوئی، بر وجود حوزه¬های مشترک همکاری میان صندوق جمعیت ملل متحد و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده تاکید کرد و گفت: در حال حاضر در ایران  موضوع اختلال ارتباطی و دیالوگ در خانواده مد نظر و مورد توجه است و برای رفع این چالش طرح گفتگوی ملی خانواده راه اندازی شده که به مهارت¬های گفتگویی در داخل خانواده، ارتباط عاطفی میان اعضا و گفت و گوی بین نسلی می پردازد.

وی خاطر نشان کرد: تقویت خانواده از طریق توانمندسازی زنان و خانواده و ارتقای مهارت های زندگی پیگیری می شود که از جمله سیاست ها در این زمینه توجه به افزایش توانایی ها در حوزه¬های اشتغال و کارآفرینی است.

معاون رییس جمهور با اشاره به لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت اظهار کرد: این لایحه پس از تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس شورای اسلامی در دستور کار معاونت قرار دارد.

ابتکار به وجود ۲۷۰۰ سازمان¬ مردم نهاد فعال در حوزه زنان و خانواده اشاره کرد و به طور مثال از فعالیت زنان ارمنی که حدود ۱۰۰ سال در ایران قدمت دارند، یاد کرد.

وی همچنین فعالیت اورژانس اجتماعی و خط تلفن - ۱۲۳- را برای زنان و کودکان در معرض خطر خشونت تشریح کرده و گفت: وجود روانشناسان، جامعه شناسان، مددکاران و حمایت قوه قضاییه و حقوقدانان بهره مند بوده و در حال گسترش در همه مناطق کشور است.

ناتالیا کانم مدیر اجرایی صندوق جمعیت ملل متحد، نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از حضور در ایران و مشاهده مشارکت فعال زنان ایرانی در سطوح بالای مدیریت کشور مانند هیات دولت و پارلمان بر لزوم  توجه به مقاطع مختلف زندگی، مرگ و میر مادران، ازدواج کودکان، بارداری زودهنگام و سالمندی تاکید کرد.

وی با اشاره به خشونت، فهم معنای خشونت در خانواده را کلیدی دانسته و گفت: ابعاد مختلف خشونت باید مد نظر جامعه شناسان قرار گیرد.

ناتالیا کانم انجام همکاری¬های مشترک در زمینه صلح و امنیت را با اهمیت شمرد و اظهار کرد: توجه به اثرات تغییر اقلیم بر زنان، مانند تجربه سیل و زلزله و آمادگی زنان در برابر این گونه حوادث در بهبود کیفیت زندگی جوامع با توجه به تغییرات اقلیمی در کره زمین بسیار مهم است.

مدیر اجرایی صندوق جمعیت ملل متحد طرح گفت و گوی ملی خانواده را موضوع مهم دانسته و از این ابتکار جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد. وی خاطر نشان کرد این طرح را می توان با الگوگیری از ایران به کشورهای دیگر نیز ارائه دهد

 

متن خبر در سایت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری (اینجا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر