کد خبر: 53277
A

محسن هاشمی درصورت اجماع شورا نامزد شهرداری می شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حضور محسن هاشمی رفسنجانی به عنوان نامزد انتخابات شهردار تهران گفت: اگر اجماع اعضای این شورا باشد، ایشان در این رقابت شرکت می کند.

محسن هاشمی درصورت اجماع شورا نامزد شهرداری می شود

به گزارش دیده بان ایران، علی اعطا روز دوشنبه در جمع خبرنگاران درباره حضور هاشمی (رئیس فعلی شورای اسلامی شهر تهران) در انتخابات شهرداری تهران، افزود: اگر اعضای شورای اسلامی شهر برای حضور ایشان به اجماع نرسند، ایشان همچنان به کار خود در قالب رئیس شورا ادامه می دهد.

وی در خصوص انصراف برخی از نامزدها از رقابت انتخاب شهردار تهران گفت: تاکنون اعلام انصرافی به شورا نیامده اما در مدت لحاظ شده بین مرحله تهیه فهرست بلند(30 نفره) تا روز رای گیری برای انتخاب پنج نفر کاندیدای نهایی که 12 آبان ماه خواهد بود اعضای شورا بررسی های تکمیلی در خصوص نامزدها انجام داده و با آنها گفت و گو کنند و افرادی که تمایل ندارند نیز انصراف دهند.

وی عنوان کرد: فاصله در نظر گرفته شده به علت کامل شدن بررسی ها و دریافت تمایل واقعی افراد برای نامزدی است.
اعطا در پاسخ به سوالی در خصوص حضور افراد بازنشسته فهرست پیشنهادی شورای اسلامی شهر تهران برای تصدی پست شهرداری اظهار داشت: تا جایی که ما مطلع هستیم این افراد هیچ کدام مصداق بازنشستگی را ندارند و به دلایلی در قالب استثنائات این قانون قرار می گیرند، با این وجود با قطعیت نمی توان بازنشسته نبودن آنها را در همین زمان اعلام کرد اما در زمانی که بررسی ها تکمیل شود این موضوع نیز مورد توجه قرار می گیرد تا در فهرست 5 نفره از این بابت مشکلی وجود نداشته باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در باره کوتاه شدن زمان رسیدگی به انتخاب شهردار هم گفت: شورای شهر تهران زمان بندی خود را برای انتخاب شهردار دارد اما نمی توان در خصوص طی روال اداری صدور حکم شهردار توسط وزارت کشور اظهارنظر کرد، لذا در زمان انتخاب شهردار نسبت به انتخاب سرپرست نیز تصمیم گیری می شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا افراد شاخصی که اکنون وزیر هستند و یا پست معاون رئیس جمهوری را دارند برای حضور در شهرداری تهران تمایل دارند یا خیر، گفت: این فهرست مجموع پیشنهادات اعضای شورای اسلامی شهر تهران است و قاعدتا پیش از اعلام این اسامی گفت و گوهای اولیه نیز در این خصوص انجام شده است و احتمالا این افراد نیز تمایل برای تصدی این پست را دارند.

قرار است، اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تا 22 آبانماه، سومین شهردار تهران را در دوره جدید انتخاب کنند./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر