کد خبر: 53284
A

گلوله سرگردان چرخید و چرخید تا به کارگر جمع‌آوری زباله خورد و او را به کما برد

این روزها در اهواز و شهرهای عشیره نشین خوزستان وقتی از خانه بیرون می‌آیی قلبت تندتند می‌زند یواشکی و زیرچشمی به آسمان نگاه می‌اندازی و خداخدا می‌کنی که مبادا تیری از آسمان هوس کرده باشد تو را نشانه رود. مدتی است اخباری از مصدونان تیرهای سرگردان در اهواز به گوش می‌رسد بلای جدیدی که در کنار دیگر بلاهای آسمانی و زمینی اهواز از جمله باران‌های آلوده، گردوخاک، آلودگی‌های نفتی و ... به منوی آپشن‌های زندگی در این شهر اضافه شده تا زندگی را دل‌پذیرتر از گذشته کند!

گلوله سرگردان چرخید و چرخید تا به کارگر جمع‌آوری زباله خورد و او را به کما برد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ بامداد امروز یک کارگر جمع‌آوری زباله شهرداری اهواز که مثل شب‌های گذشته در حال انجام کار بود تا لقمه نانی به خانه ببرد مورد اصابت یک تیر سرگردان قرار گرفت تیری که احتمالاً در یک مراسم عروسی یا عزا  و یا در پی قدرت نمایی برخی از افراد شلیک‌شده بود و حالا راه کج کرده تا بلای جان کارگری بی‌گناه باشد و او را به کما ببرد.

 

کمتر از 10 روز پیش هم خانم دکتری در مسیر بازگشت به منزل مورد اصابت یکی از همین تیرهای هوایی قرار گرفت و از ناحیه شانه مجروح شد.

 

کمی قبل تر هم یعنی دقیقا در اوایل مهرماه در حادثه‌ای مشابه یک تیر سرگردان به شانه یک دانشجوی دانشگاه شهید چمران اهواز اصابت کرد تا وی به جای کلاس درس راهی بیمارستان شود.

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان در این رابطه می‌گوید تا زمانی که مردم به عواقب تیراندازی‌ها و مشکلاتی که در پی آن ایجاد می‌شود پی نبرند، این مشکلات کم‌وبیش وجود خواهند داشت.

قاسم پور اعتقاد دارد کشفیات سلاح افزایش‌یافته است اما مردم مجدداً اقدام به خرید سلاح و تیراندازی در مراسمات می‌کنند.

 

تیراندازی در مجالس عزا و عروسی یکی از فرهنگ‌های غلطی است که سال‌هاست جز تلفات چیزی عاید مردم نکرده است ولی تا امروز یک عزم همگانی و جدی در مردم و مسئولان برای برچیده شدن این رسم غلط دیده نشده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر