کد خبر: 53355
A
عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با دیده بان ایران؛

در حال حاضر قدرت شورای شهر تهران برپایه انتخاب شهردار تهران استوار است/ اگر انتخاب شهردار از دستور کار شورای شهر تهران خارج شود، دیگر شورا کار مهمی نخواهد داشت/ از زندگی خصوصی آقای نجفی اطلاعی ندارم

خلیل آبادی در خصوص انتخاب شهردار جدید توسط مردم تهران در قالب نظرسنجی و یا انتخابات درون شهری بیان کرد: این قبیل پیشنهادات مناسب بوده و برای عموم مردم جذاب است اما این پیشنهاد دارای یک ایراد در جامعه شهری ما است چراکه درحال حاضر ما فاقد قانون مدیریت یکپارچه برای پررنگ بودن نقش شوراهستیم. تنها مکانیزمی که شورا برای نظارت و اعمال حاکمیت مردم دارد، انتخاب شهردار تهران است. اگر همین موضوع نیز از دستور کار شورای شهر تهران خارج شود، دیگر شورا کار به خصوصی نخواهد داشت.

در حال حاضر قدرت شورای شهر تهران برپایه انتخاب شهردار تهران استوار است/ اگر انتخاب شهردار از دستور کار شورای شهر تهران خارج شود، دیگر شورا کار مهمی نخواهد داشت/ از زندگی خصوصی آقای نجفی اطلاعی ندارم

دیده بان ایران: سومین شهردار تهران قرار است تا 24 ابان ماه انتخاب شود از همین رو حسن خلیل آبادی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر پنجم تهران، در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست شهروندان تهرانی این بار شهردارشان را در قالب نظرسنجی و یا انتخابات درون شهری را انتخاب کنند، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: در وهله اول باید گفت که در حال حاضر برکناری آقای افشانی قطعی نیست چراکه برخی از نمایندگان تهران  قرار است در جلسه فردای کمیسیون اجتماعی مجلس مستثنی بودن شهردار تهران را مورد بررسی قرار دهند. این لایحه اگر هم در کمیسیون و هم در صحن رای بیاورد، شهردار تهران ماندنی خواهد شد.

 

وی ادامه داد: اما در صورتی که این طرح با عدم رای اعتماد نمایندگان مواجه شد و اعضای شورای شهر ناچار به انتخاب شهردار جدید تهران هستند.

 

خلیل آبادی در خصوص انتخاب شهردار جدید توسط مردم تهران در قالب نظرسنجی و یا انتخابات درون شهری بیان کرد: این قبیل پیشنهادات مناسب بوده و برای عموم مردم جذاب است ولی در صورتی که به صورت قانون دربیاید یعنی شهردار تهران همانند شهرداران تمامی کلانشهرهای جهان توسط مردم انتخاب شود.

 

این عضو شورای شهر تهران تشریح کرد: اما این پیشنهاد دارای یک ایراد در جامعه شهری ما است چراکه درحال حاضر ما فاقد قانون مدیریت یکپارچه برای پررنگ بودن نقش شوراهستیم. تنها مکانیزمی که شورا برای نظارت و اعمال حاکمیت مردم دارد، انتخاب شهردار تهران است. اگر همین موضوع نیز از دستور کار شورای شهر تهران خارج شود، دیگر شورا کار به خصوصی نخواهد داشت.

 

این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای پنجم شهر تهران همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر قدرت شورای شهر تهران برپایه انتخاب شهردار تهران استوار است بنابراین می توان گفت که امکان اجرای این پیشنهاد وجود ندارد.

 

خلیل آبادی در پایان در رابطه با حواشی ایجاد شده درباره آقای نجفی مبنی بر مصاحبه "میترا نجفی" تصریح کرد: بنده در این خصوص اطلاعی ندارم چراکه این مسئله مرتبط با حوزه زندگی خصوصی و شخصی آقای نجفی است.

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر