کد خبر: 53463
A

ابتکار: در طول شبانه روز باید 1500 کلمه بین اعضای خانواده مبادله شود

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: هدف آمریکا به زمین زدن اقتصاد، ایستادگی و استقامت ملت ایران است.معصومه ابتکار عصر شنبه در جمع نمایندگان احزاب سیاسی و سازمان های مردم نهاد استان خراسان جنوبی افزود: آمریکا همه تلاش خود را انجام می دهد و سری جدید تحریم ها نیز اعمال می شود. وی اظهار داشت: این موضوع توان خانواده ها را در معرض آسیب قرار می دهد اما تمامی تلاش دولت در وهله نخست تامین مایحتاج اولیه و معیشت مردم و سپس ایجاد اشتغال است.

ابتکار: در طول شبانه روز باید 1500 کلمه بین اعضای خانواده مبادله شود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ معصومه ابتکار عصر شنبه در جمع نمایندگان احزاب سیاسی و سازمان های مردم نهاد استان خراسان جنوبی افزود: آمریکا همه تلاش خود را انجام می دهد و سری جدید تحریم ها نیز اعمال می شود.

وی اظهار داشت: این موضوع توان خانواده ها را در معرض آسیب قرار می دهد اما تمامی تلاش دولت در وهله نخست تامین مایحتاج اولیه و معیشت مردم و سپس ایجاد اشتغال است.

معاون رئیس جمهوری گفت: در شرایط جدید برای مقابله با تحریم ها به همگرایی و همدلی جدی تر از طرف مردم، مسئولان و فعالان اقتصادی نیاز داریم تا بتوان با این آسیب ها و تهدیدها مقابله کرد.

وی تاکید کرد: با همدلی و همگرایی می توان سیاست فراگیری داشت و اجازه نداد اقتصاد کشور زمین خورده و دستاوردها به عقب برگردد.

ابتکار گفت: یکی از موضوعاتی که در سیاست های سال 98 هم ابلاغ شده توجه به مساله اشتغال و حمایت از تولید در بخش صنعت، کسب و کارهای کوچک، فناوری های نوین، مشاغل خرد و سایر است.

وی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در دور دوم ریاست جمهوری برنامه های مشخصی در ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فعالیت هایی که به جنبه های مختلف آحاد جامعه ارتباط پیدا می کند را در دستور کار قرار داده است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: یکی از مهمترین این برنامه ها که اکنون مورد تاکید و توجه دولت تدبیر و امید است موضوع تقویت رکن خانواده است.

وی گفت: امروز نه تنها در ایران که در بسیاری جوامع، خانواده با چالش ها و فراز و فرودهای زیادی مواجه است لذا باید جوامع بکوشند این نهاد را به خوبی مدیریت کنند.

ابتکار با تاکید بر اینکه جامعه سالم به خانواده سالم وابسته است عنوان کرد: سلامت روحی، روانی و اعتلای یک جامعه به سلامت خانواده مرتبط است و امروز صاحبنظران معتقدند جامعه ای می تواند اقتصاد سالم و پویا داشته باشد که یک خانواده قوی و شکوفا داشته باشد و این موضوع یک تجربه بشری و نظری است که همه به آن واقفیم.

وی با بیان اینکه از جهات مختلف آسیب هایی به خانواده وارد می شود گفت: یکی از زمینه های بروز آسیب های اجتماعی مشکلات اقتصادی بوده که قابل انکار نیست.

ابتکار گفت: بعد از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم های زورمدارانه و یک جانبه مشکلات جدیدی برای اقتصاد ایران پیش آمد که سبب شد بسیاری از برنامه ها و سیاست هایی که دولت با همکاری مجلس برای پیشرفت و رشد اقتصادی در نظر داشت اجرایی نشود.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار، شاخص رشد اقتصادی کشور در اردیبهشت ماه 97 به 12.5 درصد رسید و تورم یک رقمی شده بود همچنین طی این مدت فعالیت های اقتصادی زیادی انجام شده است.

وی به انجام مراحل ثبت جهانی صنایع دستی (توبافی) روستای خراشاد بیرجند اشاره کرد و گفت: این طرح صنایع دستی با سرمایه گذاری خوب، حمایت دولت و مشارکت مردم به نتیجه رسیده است.

معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: در بسیاری استان هایی که بازدید می کنیم نیز اینگونه تحولات در حال رخ دادن است که نشان می دهد جهت گیری ها و تسهیلات خوبی به صورت فراگیر یا پایدار پرداخت و سبب ایجاد کسب و کارهای مهم شده است.

وی بیان کرد: در بسیاری استان ها فارغ التحصیلان دانشگاهی و اهالی روستاها توانسته اند با بهره گیری از این تسهیلات بنگاه های کارآفرینی راه اندازی کنند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: دفتر امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری با همکاری استانداری های سراسر کشور آموزش های مختلفی به ویژه در زمینه مدیریت کسب و کارها، بنگاه داری و کارآفرینی در حال اجرا دارد.

وی به آغاز عملیات اجرایی شهرک IT در سفر امروز به بیرجند اشاره کرد و گفت: این شهرک فناوری زمینه خوبی برای جذب فارغ التحصیلان این حوزه در استان خواهد بود.

ابتکار گفت: همچنین این شهرک فرصتی برای شکل گیری فناوری های نوین در استان است، اکنون شرکت های دانش بنیان زیادی در استان فعال است که این شهرک از آنها حمایت خواهد کرد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده اعتیاد را یکی از مهمترین آسیب های جامعه دانست و گفت: این آسیب در برخی استان ها شدید تر است که در این مقوله شورای اجتماعی کشور و دولت توجه ویژه ای داشته و سیاست های خاصی دنبال می کند.

وی اظهار داشت: تحولات عصر دیجیتال و IT علاوه بر اینکه فرصت خوبی است می تواند تهدید هم محسوب شود که در این راستا با همکاری و مشورت دانشگاهیان، صاحبنظران و فعالان علمی، اختلال ارتباطی را به عنوان یکی از موضوعات پر آسیب و مخرج مشترک تمامی خانواده مدنظر قرار داده ایم.

ابتکار افزود: امروز درصد بالای از خانواده های در دنیا و کشور با موضوع اختلال ارتباطی مواجه اند لذا نسل جوان، فرزندان، سالمندان و خانواده گسترده به نوعی احساس می کنند انسجام و همگرایی لازم در خانواده وجود ندارد یا در معرض یک خطر خیلی جدی است.

وی گفت: در این زمینه طرح ملی گفت و گوی خانواده در استان ها فعال شده و استانداری ها، دانشگاهیان، تشکل ها و احزاب در این جریان اجتماعی و پویش ملی برای تقویت مهارت های ارتباطی درون خانواده همکاری می کنند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده یادآور شد: براساس مطالعاتی که انجام شده برای داشتن خانواده ای سالم، در طول شبانه روز باید 1500 کلمه بین اعضای خانواده مبادله شود در حالیکه اکنون به 500 کلمه کاهش یافته اما در استان ها متفاوت است.

وی گفت: در مطالعه دیگری گفته شده 10 سال پیش گفت و گوی بین اعضای خانواده ایرانی از 2 ساعت به 20 دقیقه کاهش یافته است لذا هر استانی باید با همکاری فعالان اجتماعی، دانشگاهیان، احزاب و سایر نسخه خود را بپیچد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر