کد خبر: 53602
A

محمود صادقی خبر داد: کشف فساد مالی در پرونده پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد

عضو کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس با اشاره به کشف فساد مالی در پرونده پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد، گفت: بهتر است دانشگاه به جای پرداختن به مسائلی مانند پوشش دانشجو به مسائل اصلی بپردازد.

محمود صادقی خبر داد: کشف فساد مالی در پرونده پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد

به گزارش دیده بان ایران، محمود صادقی با اشاره به دستورالعمل ضوابط تعیین مصادیق مجاز و غیرمجاز پوشش و ظاهرآرایی در دانشگاه آزاد که از سوی رئیس دانشگاه به واحدها ابلاغ شده است، گفت: رعایت شئونات برای همه افراد لازم و ضروری بوده ولی این مسئله بیشتر مسئله‌ای شخصی و فردی است که تا حدی که به حقوق دیگران مربوط می‌شود باید رعایت شود.

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دغدغه اصلی دانشگاه آزاد باید توسعه علمی به جای پرداختن به مسائلی از این دست باشد، افزود: به ویژه دانشگاه آزاد که به صورت مستقیم با پول مردم اداره می‎‌شود بیشتر باید به خواست مردم توجه داشته باشد.

دانشگاه آزاد دچار تزلزل مدیریتی است

عضو فراکسیون امید مجلس یادآور شد: در مقطع کنونی با تغییرات مدیریتی دانشگاه آزاد، تزلزلی در مدیریت دانشگاه ایجاد شده که دغدغه اصلی مدیران در این شرایط باید ثبات شرایط باشد.

صادقی اضافه کرد: در شرایطی که مسائلی مثل پذیرش چندبرابری دانشجو بیشتر از ظرفیت مجاز در دانشگاه آزاد در رشته پزشکی وجود دارد باید مسئولان دانشگاه تلاش خود را معطوف به حل این موضوعات کنند نه موضوعات جانبی مانند نحوه پوشش دانشجو.

کشف فساد مالی در پرونده پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد

وی تأکید کرد: بر اساس اطلاعات واصله به کمیسیون آموزش در موضوع پذیرش چند برابری دانشجوی پزشکی در دانشگاه آزاد فساد رخ داده و مبالغی جابه‌جا شده که این مسائل موضوع را حساس‌تر کرده و ابعاد آن را بسیار گسترده نشان داده است.

رئیس فراکسیون شفاف سازی مجلس با بیان اینکه البته ابعاد مختلف این مسئله از سوی مدیران دانشگاه آزاد در جلسات رسمی باز نمی‌‎شود که فضا به طور کامل شفاف باشد، گفت: همه این مسائل بیانگر این است که مدیریت دانشگاه آزاد، مدیریت توانمندی نیست و بی ثباتی نیز در این دانشگاه به افزایش مشکلات دامن زده است.

برخی در دانشگاه فقط برایشان پروژه "هاشمی‌زدایی" اهمیت دارد

صادقی با یادآوری اینکه فرهاد رهبر، اصلاحاتی را در اصلاح هرم هیأت‌ علمی دانشگاه آزاد و قطع ارتباط با اساتید مدعو در دانشگاه آزاد آغاز کرده بود که به دلیل نبود ثبات در مدیریت همه این موارد ناقص می‌‎ماند، افزود: متأسفانه نوعی نگاه سیاسی در دانشگاه آزاد حاکم شده که تمام مسائل را تحت شعاع خود قرار داده و مواردی مانند "هاشمی زدایی" در دانشگاه آزاد پیگیری می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه برخی تلاش دارند هر اثری از آیت الله هاشمی مؤسس دانشگاه آزاد را از این دانشگاه محو کنند و تمام تلاش خود را به روی این مسئله منعطف کرده‌اند و از مسائل اصلی باز مانده‌اند./ خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر