کد خبر: 53659
A

شهرداری اهواز آتش زدن سگ‌ها را به گردن این و آن می‌اندازد!

کلیپ اجساد سوخته تعدادی سگ در اهواز چند روزی است که در فضای مجازی منتشر شده و اعتراض حامیان محیط زیست و حقوق حیوانات را در پی داشته است.

شهرداری اهواز آتش زدن سگ‌ها را به گردن این و آن می‌اندازد!

به گزارش دیده بان ایران، حامیان حیوانات در اهواز عنوان می‌کنند که بنا بر مشاهده اهالی محل در منطقه کوی مهدیس اهواز، اجساد سوخته بیش از 200 قلاده سگ در یک محل وجود داشته است و عوامل شهرداری اهواز در این حادثه دخیل بوده‌اند. از سوی دیگر یکی از مسئولان شهرداری اهواز موضوع را از سر شهردار باز می‌کند و به گردن شهرستان کارون در همسایگی کوی مهدیس اهواز می‌اندازد.

محمدرضا قنواتی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه خوزستان، در خصوص سوزاندن حدود 300 قلاده سگ در منطقه مهدیس اهواز، اظهار کرد: شهرداری اهواز اقدام به آتش‌زدن سگ‌های ولگرد نکرده است. طبق بررسی‌ها این اقدام در "قلعه چنعان" رخ داده است  که در حوزه شهرستان کارون قرار دارد.

وی افزود: زنده آتش زدن سگ‌ها مورد تأیید نیست و تنها سه لاشه سگ در بین زباله‌ها بودند که در آتش سوخته‌اند.

همچنین معصومه خنفری، فرماندار کارون درخصوص آتش زدن جمعی از سگ‌های ولگرد و ادعای شهرداری اهواز مبنی بر اینکه این عمل در حوزه شهرستان کارون رخ داده است، اظهار کرد: طبق کلیپ منتشر شده از آتش‌زدن سگ‌های ولگرد در اهواز،  این سگ‌ها در بیابان آتش زده شده‌اند که این بیابان در منطقه قلعه چنعان قرار ندارد.

وی تصریح کرد: پس از دو روز بررسی هنوز متوجه نشده‌ایم که این منطقه در حوزه شهرستان کارون است یا اهواز. برای روشن شدن موضوع در حال بررسی هستیم تا مشخص شود که این سگ‌ها در چه مکانی آتش زده شده‌اند.

فرماندار کارون ادامه داد: البته باید توجه داشت که هنوز خط مرزی شهرستان کارون و شهرستان نیز اهواز مشخص نشده است.

خنفری تاکید کرد: در حوزه شهرستان کارون اتلاف سگ‌ها در روستا و شهر انجام نشده است و آتش‌زدن این سگ‌ها توسط عوامل شهرستان کارون نبوده است.

فرماندار کارون گفت: شاید عوامل شهرداری اهواز این اقدام را در حوزه شهرستان کارون انجام داده‌اند اما تا زمتانی که نتیجه نهایی بررسی‌ها مشخص نشود نمی‌توانیم در این زمینه اظهار نظر کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر