کد خبر: 53770
A

مولاوردی: آموزش حقوق شهروندی فقط وظیفه وزارت آموزش و پرورش نیست

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه امیدواریم فرزندان ما به شهروندانی تبدیل شوند که از حقوق خود آگاه و فعال، پرسشگر و مسئولیت پذیرند، گفت: البته آموزش حقوق شهروندی فقط وظیفه آموزش و پرورش نیست، دستگاه‌های مختلفی برای این امر بودجه می‌گیرند و باید هماهنگی بین دستگاه‌ها به وجود بیاید.

مولاوردی: آموزش حقوق شهروندی فقط وظیفه وزارت آموزش و پرورش نیست

به گزارش دیده بان ایران، شهیندخت مولاوردی در اولین نشست هم‌اندیشی نمایندگان حقوق شهروندی استان‌ها و حوزه ستادی آموزش و پرورش که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد با اشاره به امضای تفاهم نامه با وزیر آموزش و پرورش گفت: در این حوزه قائل به حقوق متقابل یعنی حق ها و مسئولیت ها هستیم و سعی کردیم با این نگاه پس از صرف زمان و مطالعات گسترده چنین تفاهم نامه ای را آماده کنیم که از پیش نیازهای تحقق منشور حقوق شهروندی است.


وی افزود: برنامه و هدف اصلی ما در این تفاهم نامه هم آموزش شهروندی و تربیت شهروندی است که چگونگی این آموزش ها را باید بررسی و توجه کنیم خروجی آن چیست.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه دولت دوازدهم باید بتواند کشور را از چالش های انباشته چند دهه گذشته رها کند اظهار کرد: لازم است هر وزارتخانه روی اهداف مدنظر متمرکز شده و اصلاحات ساختاری را مدنظر قرار دهد که به نظر می‌رسد وزارت آموزش و پرورش ریل گذاری صحیحی انجام داده است.

مولاوردی ادامه داد: توجه به ارتقای توانمندی اجتماعی دانش آموزان و افزایش تاب آوری در این گروه هدف از جمله اولویت های تخصصی آموزش و پرورش است. اکنون طرح "نماد" در دست اجراست و بسیار حائز اهمیت است. بهبود برنامه های آموزشی برای افزایش خلاقیت و پاسخگویی به تنوع نیازهای دانش آموزان، افزایش قدرت تفکر انتقادی و مهارت های اجتماعی نیز باید دنبال شود.

وی حذف تکالیف شب را گام مهمی در آموزش و پرورش دانست و گفت: گاهی با ابتکار و خلاقیت های کوچک می توانیم نشاط در مدارس ایجاد کنیم. از جمله اسنادی که در این حوزه داشتیم منشور حقوق دانش آموزی است که در مجلس دانش آموزی تدوین شده و منشور حقوق والدین نیز تدوین شده است. تلویزیون تعاملی "سیناروبیک" نیز ظرفیت خوبی است که می‌توان از آن برای آموزش حقوق شهروندی بهره برد.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه امیدواریم فرزندان ما به شهروندانی تبدیل شوند که از حقوق خود آگاه اند و فعال و پرسشگر و مسئولیت پذیرند گفت: البته حقوق شهروندی فقط وظیفه آموزش و پرورش نیست. دستگاههای مختلفی برای این امر بودجه می‌گیرند و باید هماهنگی بین دستگاهها بوجود بیاید.

مولاوردی بر ضرورت سرمایه گذاری روی فقرزدایی آموزشی گفت: باید موانع بروز خلاقیت، پرسشگری و تفکر نقادانه را برداریم و انسان هایی توانمند داشته باشیم. باید سیاست مان باز کردن ذهن ها به جای حافظه محوری باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر