کد خبر: 53808
A

ترکان: محسن هاشمی از ۵ نامزد فعلی کاربلدتر بود

عضو ارشد حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه محسن هاشمی از ۵ نامزد فعلی شهرداری تهران کاربلدتر بود، گفت: شهردار تهران نباید با عینک حزبی و سیاسی انتخاب شود.

ترکان: محسن هاشمی از ۵ نامزد فعلی کاربلدتر بود

به گزارش دیده بان ایران؛ اکبرترکان عضو ارشد حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو با خبرنگا رحوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره گزینه‌های شهرداری تهران گفت: درمورد اشخاص صحبت نمی‌کنم چرا که ناجور می‌شود. 

وی همچنین تاکید کرد: من معتقدم که آقای محسن هاشمی از این پنج گزینه فعلی کاربلدتر بود. اگر قرار باشد کاربلدی ملاک قرار بگیرد. ایشان از بقیه مناسب‌تر بودند. 

ترکان در عین حال گفت: امروز تهران بسیار گران اداره می‌شود بنابراین به شهرداری نیازمند هستیم که بتواند تهران را کم خرج اداره کند. 

به گفته این عضو ارشد حزب اعتدال توسعه، 2 میلیون خانوار در تهران زندگی می‌کنند اگر بخواهیم 17 هزار میلیارد تومان هزینه شهر تهران را با گرفتن عوارض نوسازی از این 2 میلیون خانوار تامین کنیم هر خانوار ایرانی باید 8.5 میلیون تومان بدهد. 

ترکان با طرح این پرسش که آیا خانوارهای تهرانی می‌توانند نفری 8.5 میلیون تومان در سال عوارض نوسازی دهند گفت: 75 درصد خانوارهای تهرانی از محور میدان انقلاب به پایین زندگی می‌کنند بنابراین نمی‌توان چنین هزینه سنگینی را از خانوارها گرفت بنابراین شهردارهای قبلی به ناچار قانون‌فروشی کردند. 

وی معتقد است که تهران باید با 6 هزار میلیارد تومان انتخاب شوند بنابراین اعضای شورای شهر باید از 5 نامزد شهرداری تهران برنامه بخواهند که تهران را می‌خواهند با سالی چقدر اداره کنند. چرا که اگر می‌خواهند این مبلغ را با قانون‌فروشی دربیاورند همان روش سابق است. 

عضو ارشد حزب اعتدال توسعه با بیان اینکه شهردار تهران نباید با عینک حزبی و سیاسی انتخاب شود،‌گفت: آنچه در گذشته اتفاق افتاده خلاف این بوده چرا که آقای احمدی‌نژاد و قالیباف شهرداری را سکوی پرتاب به سمت ریاست جمهوری دیدند و همین باعث می‌شود یک شهردار برود در حالی که 53 میلیارد تومان بدهکار است چون می‌خواستند محبوبیت کسب کنند اگر در شرایط فعلی نیز شهردار سیاسی انتخاب کنیم وی نیز این پول را نمی‌دهد و به گردن دیگران می‌اندازد. /فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر