کد خبر: 53937
A

ماجرای تجمعی علیه همسایه در ده ونک+ جزییات

تخریب یکی از واحدهای مسکونی اطراف دانشگاه الزهرا عامل تجمع و اعتراض گروهی از ساکنان محله ده ونک شد .

ماجرای تجمعی علیه همسایه در ده ونک+ جزییات

به گزارش دیده بان ایران تعدادی از ساکنان اطراف دانشگاه الزهرا امروز دوشنبه با تجمع در محل تخریب یکی از واحدهای مسکونی اطراف دانشگاه الزهرا نسبت به اقدام این دانشگاه اعتراض کردند.
سکونت برخی اهالی خیابان شهامتی اطراف دانشگاه الزهرا به سال 1317 خورشیدی باز می گردد، زمانی که در منطقه کنونی ده ونک تهران٬ کارخانجات شماره 5 مخصوص تولید ابزار ایجاد شد. واحدهای مسکونی اطراف کارخانه ساخته و مقرر شد به عنوان مسکن به کارگران تعلق گیرد. این کارخانه وظیفه تولید نیمکت و اقلام آموزشی را به عهده داشت. در سال 1353 کارخانه تغییر کاربری داد و به کارخانه تجهیزات ایمنی راه‌ها تبدیل شد.
به گفته اهالی این واحدها، هنگام تسویه حساب واحد صنعتی همه متعلقات به جز منازل، از آنها پس گرفت .
اما از سال 1382 به دنبال درخواست دانشگاه الزهرا از وزارت‌علوم برای گسترش فضا، اسناد این واحدهای مسکونی دولتی برای بهره برداری از 13هزار متر زمین در اختیار این دانشگاه دخترانه قرار گرفت این درحالی است که مستاجران چند سال بعد با اخطار دادگاه برای تخلیه ازاین مسئله مطلع شدند. در دوره محمود احمدی نژاد ماجرا به شورای حل اختلاف کشیده شد. اهالی ده ونک در همان سال‌ها و در اعتراض به این اتفاق در خیابان پاستور تجمع کردند. بعد از رایزنی دولت با ساکنان این خانه ماجرا مسکوت ماند و اطلاعیه‌ای برای اهالی محل و ساکنان صادر نشد.
اما در سال های اخیر دانشگاه الزهرا مجدد درخواست پیوست زمینه های اطراف به املاک خود را کرد که طبق مستندات قانونی دستور تخلیه ساکنین داده شد .
روابط عمومی دانشگاه الزهرا درباره تجمع امروز برخی ساکنان به خبرنگار ایرنا گفت : دانشگاه نمی تواند از اجرای حکمی که 10 سال پیش صادر شده خودداری کند، قانونی است که باید اجرا شود .
تجمع دقایقی پیش به پایان رسید .

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر